בסוף חודש אוגוסט התפטר חבר מועצת העיר, עמוס ירושלמי, מתפקידו כסגן ראש העירייה ושב לאופוזיציה אחרי ארבע שנות חברות בקואליציה. ירושלמי נימק את המהלך בכך שלא קיבל תפקיד ביצועי בתחום הרווחה ולא סיוע לעמותת הנזקקים שאותה הוא מנהל בשכונת ג'סי כהן.
להפתעתו, זמן קצר לאחר מכן הוא קיבל מכתב מאגף הגבייה של עיריית חולון. לטענת ירושלמי, על אף שבמשך 20 שנה לא נדרש לשלם ארנונה עבור מבנה העמותה, לפתע הוא נדרש לשלם. יתרה מכך, העירייה דורשת ממנו לשלם חובות עבר בסכום כולל של כ־17 אלף שקל, סכום שמסכן את המשך פעילות העמותה.
"אין לי שום ספק שיש קשר בין הדברים", טוען ירושלמי. "לא הגיוני שמיד אחרי שעזבתי העירייה 'נזכרת' שאני צריך לשלם כסף. לצערי, מישהו לא מבין שהוא לא פוגע בי אלא בחלשים שבלי העמותה שלנו אין להם מה לשים על השולחן.
"לא ייתכן שמצד אחד באגף הרווחה בעירייה מפקססים לי רשימות של משפחות ומבקשים סיוע ומצד שני העירייה שולחת דרישת חוב שעלולה למוטט את העמותה", הוא מוסיף בכעס. "כל הפעילות הציבורית שלי, באופוזיציה ובקואליציה, נעשית רק עבור העמותה הזאת, היא הדבר היחיד שלנגד עיניי".
1 צפייה בגלריה
ירושלמי במבנה העמותה. פגיעה קשה בנזקקים
ירושלמי במבנה העמותה. פגיעה קשה בנזקקים
ירושלמי במבנה העמותה. פגיעה קשה בנזקקים
צריך לומר שבקדנציות קודמות ירושלמי היה באופוזיציה, אך לטענתו אז עיריית חולון לא דרשה ממנו תשלום. "אז המבנה היה שייך להסתדרות אך לפני מספר שנים הוא עבר לעירייה והנושא עדיין נידון בבית המשפט כי ההסתדרות דורשת פיצוי מהעירייה. בינתיים, אפילו במחלקת הגבייה לא ידעו להסביר את מקור החוב. אמרו שזה בערך 17 אלף שקל. מאיפה אני אביא סכום כזה? אני מגרד כסף כדי לקנות אוכל לתינוקות ועוף למשפחות מרובות ילדים".
מהעירייה נמסר: "לאחר שהתברר כי ישנם נכסים של העירייה שלא חויבו בארנונה (כפי שקרה במקרה של המועצה לישראל יפה), אגף ההכנסות ערך בדיקה על כל נכסי העירייה. בין היתר נמצא, כי הנכס של עמותת "יד לחבר" לא חויב בארנונה ובהתאם לזאת נשלחה לעמותה הודעת שומה על חיוב לשנת 2018. העמותה התבקשה להמציא מסמכים האם היא זכאית לפטור ו/או להנחה על פי דין. הודעת השומה אינה קשורה בשום צורה למועד התפטרותו של מר ירושלמי מתפקידו כסגן ראש העירייה".