על פי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט השלום בתל אביב, האיש גילה באופן מקרי כי מחשבון הבנק שלו נמשך 1,797 שקל לטובת מד"א על סמך צו עיקול שלטענת הבנק נמסר לו.
למד"א יש אפשרות למשוך כסף ישירות מחשבון בנק של חייב שמסרב לשלם, אך לטענת האיש מעולם לא קיבל דרישת חוב מהארגון ומעולם לא הזמין אמבולנס עבורו או עבור אדם אחר.
כשביקש מהבנק את צו העיקול נמסרו לו מסמכים לא ברורים ובאף אחד מהם לא נכתב מאיזו סמכות נמשך הכסף, כיוון שלא קיבל שום התרעה.
האיש פנה לעו"ד מטעם מד"א ושוב נמסר לו כי החוב קיים מבלי לפרט דבר מלבד תאריך מלפני 10 שנים בו לכאורה הזמין אמבולנס, גם במד"א לא יכלו לספק לו דרישת חוב שנשלחה אליו במהלך 10 השנים שעברו מאז.
בשלב מסוים קיבל האיש מהבנק מסמך המהווה צו עיקול אך נכתב בו כי הוא בעצמו העביר את הכסף למד"א. לאחר מספר חודשים של סחבת במהלכם הבנק מפנה אותו למד"א ומד"א אינם מספקים לו תשובות, החליט האיש להגיש תביעה נגד הארגון.
1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
לטענת האיש, הכסף שנמשך הוא כמעט בשווי קצבת הביטוח הלאומי לה הוא זכאי, הוא נלקח במרמה ומבלי לספק לו שום הסבר סביר. האיש אף מוסיף בכנות כי לפני מספר שנים מעד ברחוב ושני עובדי מד"א ניגשו אליו ושאלו אם הוא זקוק לעזרה. הוא סרב כיוון שלא הרגיש שהוא זקוק לטיפול רפואי ולבקשתם אף חתם על מסמך שהוא מוותר על העזרה, אך אין לו שום אפשרות לדעת האם המקרה קשור לצו מכיוון שעד כה לא קיבל הסבר לחוב.
"אני אדם מבוגר בן 79 ומעולם לא הזמנתי אמבולנס ולא הרשתי לאיש להזמין עבורי את שרות מד"א, גם אם נזקקתי לכך, ביודעי מראש שאין באפשרותי לשלם עבור שרות זה מאות שקלים" כותב האיש שמבקש מבית המשפט לדרוש ממד"א להשיב לו את הכסף שנלקח מחשבונו.
ממד"א נמסר בתגובה: "מד"א אינו מכיר את התביעה ולמד עליה רק היום מאתרכם. לאחר שמד"א יקבל את כתב התביעה מביהמ"ש הוא יגיב עליה בביהמ"ש, כמקובל".