נחשפה הסיבה לבעיות במערכת הביוב בשכונת גרין בחולון: תאגיד המים העירוני "מי שיקמה" תובע מאות אלפי שקלים מקבלן שעל פי הערכות הזרים בטון למערכת הביוב וגרם נזקים כבדים לבנייני מגורים בשכונה.
באוגוסט 2019 התקבלו תלונות רבות של תושבים על בעיות במערכת זרימת המים והביוב ברחוב שמואל הנגיד בשכונת גרין.
כתב תביעה שהוגש לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב, שופך אור על נסיבות התקלה החמורה. על פי התביעה, בשנת 2019 ביצעה "קבוצת דורון פרטוש" עבודות בנייה במסגרת התחדשות עירונית בבניין ברחוב שמואל הנגיד.
1 צפייה בגלריה
מכסה ביוב
מכסה ביוב
נגרם נזק משמעותי לתשתית קו הביוב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
במהלך העבודות, הקבלן או אדם מטעמו, ביצעו קידוחים ופגעו בקו העירוני, והזרימו כמויות גדולות של בטון אל הקו, שכמעט נסתם לחלוטין. כתוצאה מכך נגרם נזק משמעותי לתשתית קו הביוב העירוני שלאורך רובו של רחוב שמואל הנגיד.
לטענת תאגיד מי שיקמה, נציגיו גילו על דבר התקלה כשלפתע החל מטר של תלונות במוקד העירוני על סתימות בבנייני מגורים סביב הבניין בו נעשו העבודות.
במי שיקמה עידכנו את הקבלן והחלו בביצוע שאיבות, אך במהלך הימים שאחרי האירוע התרחשו דליפות ביוב בבניינים שונים ברחוב שמואל הנגיד.
לטענת מי שיקמה האירוע התרחש עקב רשלנות, חוסר זהירות או פזיזות של העובדים, ועל כן היא דורשת פיצוי על העבודות שנאלצה לבצע, שעלותן מוערכת ב־830 אלף שקל.
מקבוצת דורון פרטוש נמסר בתגובה: "בשנת 2019, בזמן עבודות חפירת החניון בעת הקמת בניין מגורים ברחוב שמואל הנגיד 22, אירע אירוע ביטוחי באתר הבנייה. מיד עם היוודע האירוע, החברה שיתפה פעולה עם תאגיד המים, להביא לפתרון המהיר והיעיל ביותר להחזרת פעילות הקו במהרה. החברה פועלת ותפעל בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים, לרבות חברות הביטוח, על מנת להסדיר את העניין מול תאגיד המים".
כל העדכונים - חדשות חולון