משרד הפנים החל לפרסם תוצאות ראשוניות שזורמות מהקלפיות בחולון. נכון לשעה זו (אחת לפנות בוקר 28.2.2024) נראה שעומד להתרחש מהפך גדול בחולון. האם ראש העירייה הוותיק ביותר בישראל, מוטי ששון, עומד להיפרד מהלשכה אחרי 30 שנה?
4 צפייה בגלריה
(שי קינן | צילום: קובי קואנקס)

לאחר ספירת 69 קלפיות שמהוות 25.5% מכלל 271 הקלפיות בחולון התוצאות הראשוניות מלמדות על רוב משמעותי לטובת שי קינן. במקום שני נמצא מורן ישראל ומוטי ששון רק במקום השלישי. מדובר אמנם בתוצאות ראשוניות בלבד - אך בהחלט נראה שמדובר כאן במגמה דרמטית.
4 צפייה בגלריה
ראש עיריית חולון, מוטי ששון, ברגע ההצבעה
ראש עיריית חולון, מוטי ששון, ברגע ההצבעה
ראש עיריית חולון, מוטי ששון, ברגע ההצבעה
(צילום: הלל פרטוק)

בחירות 2024 בחולון הסתיימו. הקלפיות האחרונות נסגרו, ותושבי העיר ממתינים בקוצר רוח לתוצאות שיתפרסמו בשעות הקרובות, אם כי בשל מספרם הרב של המעטפות הכפולות, לא בטוח שהתוצאות יפורסמו במלואן. לפי משרד הפנים אחוז ההצבעה בחולון נכון לשעה 22:00 בלילה עמד על 43.2%, כלומר כ- 71362 תושבים ותושבות בחולון שיצאו לקלפיות.

4 צפייה בגלריה
מרכז השליטה של משרד הפנים בבחירות המקומיות
מרכז השליטה של משרד הפנים בבחירות המקומיות
מרכז השליטה של משרד הפנים בבחירות המקומיות
(צילום: אקליפס מדיה)
בעיר חולון, יש כאלה שמרוצים פחות או מרוצים יותר מראש העיר שמכהן מזה 31 שנה, מוטי ששון (ועוד שש שנים כסגן ראש עירייה). יחד עם זאת, הרבה פחות משליש מתושבי העיר הגיעו כדי להכתיר אותו לחמש שנים נוספות או כדי לקבוע אם שי קינן, מורן ישראל, ענת כנורי או ניסן זכריה, ימונו להחליף אותו.
הציבור בעיר העדיף לבלות היום בחופי הים, בבתי הקפה ובקניונים, ורבים כלל לא הגיעו לקלפיות כפי שניתן לראות באחוזי ההצבעה הנמוכים.

מה קרה בחולון ביום הבחירות?


בשעה 07:00 נפתחו 276 קלפיות ברחבי העיר, ונציגי הבחירות המתינו לכ-165,189 בעלי זכות הבחירה בעיר. אט אט החלו לזרום משכימי הקום להגיע להצביע, אולם במספרים קטנים מאוד. כך למשל, בשעה 09:00 נספרו רק 4,791 מצביעים בלבד, כלומר 2.9% מהבוחרים, בניגוד ל-6% בבחירות המוניצפאליות של שנת 2018.

קראו גם:

המתמודד הראשון לראשות העיר אשר הגיע להצביע (עם כלל משפחתו) היה מורן ישראל, וכחצי שעה לאחר מכן הגיע המתמודד שי קינן. לקראת השעה 11:00 בבוקר הגיע ראש העירייה המכהן, מוטי ששון, אך גם אז המספרים לא נראו מלבבים, כאשר נתון המצביעים כבר קפץ ל-8% בלבד. במהלך השעתיים לאחר מכן נרשמה נהירה יפה לקלפיות, והמספר הכפיל את עצמו ל-16.6% בשעה 13:00 בצהריים.

4 צפייה בגלריה
בחירות ברחובות חולון. בינתיים רק לכלוך
בחירות ברחובות חולון. בינתיים רק לכלוך
עלוני בחירות ברחובות חולון
(צילום: ניקול ליפקינד)

לקראת הצהריים הגיעו לקלפיות שלושת המתמודדים הנוספים לראשות העיר: קרן גונן, ענת כנורי ולבסוף גם ניסן זכריה. עם זאת, עד שעה 17:00 מספר הבוחרים עדיין היה איטי ועמד על 27.7% מכלל הבוחרים – כלומר, קצת יותר מרבע מן התושבים בעלי זכות ההצבעה בעיר. פחות מן הממוצע הארצי אשר עמד על 31%, ובטח שנמוך מה-35% שהצליחה להביא חולון לקלפי בשנת 2018.
בשעה 21:00 בערב עמד אחוז המצביעים והמצביעות בחולון על 38.8 אחוז בלבד - 64,093 תושבים ותושבות שהגיעו להצביע.
חשוב לציין לטובה, כי הבחירות בעיר חולון עברו ללא הפרעות, לא הוגשה אף תלונה למשטרה בנושא טוהר הבחירות. בשלב זה קשה עדיין להכריע מי יהיה ראש העיר הבא של חולון, אך כן ניתן לציין שכשני שליש מהבוחרים לא הגיעו לקלפיות.
פורסם לראשונה: 22:00, 27.02.24