היא כמעט אינה מדברת, מבינה הוראות פשוטות. הוגה מילים בודדות ומביעה את רצונותיה באמצעות אייפד וג'סטות שונות. אוכלת באופן עצמאי, מתקלחת לבד, מדי יום. ישנה רצוף במשך כל הלילה.
רעות (שם בדוי), בת ה־6.5, היא ילדה מיוחדת. מאובחנת על הרצף האוטיסטי. ילדה יפה, חייכנית, חיונית, ממושמעת, הזקוקה עתה לבית חם ואוהב, משפחת אומנה מאיזור השפלה, רחובות וראשון לציון, שתגדל אותה. שירות האומנה של אדנמ – הבית לילדים ולמשפחות אומנה, מחפש עבורה משפחה כזו.
2 צפייה בגלריה
מחפשת משפחה אוהבת
מחפשת משפחה אוהבת
רעות זקוקה לבית חם ואוהב
(צילום המחשה: shutterstock)
הוריה של רעות התגרשו כשהייתה קטנה והיא נשארה לגדול אצל אמה. אביה בחר שלא להיות יותר מדי מעורב בחייה, ואינו שומר איתה על קשר קבוע. בשנתיים האחרונות, הכירה אמה של רעות בן זוג חדש, ומבקשת עתה לבנות פרק ב' בחייה, וחוששת שהצורך לטפל ברעות, ילדה עם צרכים מיוחדים, ימנע ממנה את האפשרות להתפנות לכך. לדבריה, למרות שהיא ילדה נוחה, ולא דורשת הרבה, היא לא מספיק פנויה לבנות לעצמה משפחה חדשה וחוששת לאבד את ההזדמנות. בהסכמת שני ההורים הוחלט למצוא עבורה סידור במשפחת אומנה.
רעות לומדת בכיתה א' בחינוך המיוחד והשתלבה היטב בבית הספר, בו היא מקבלת טיפול במוזיקה ונעזרת בקלינאית תקשורת. יש לה כבר חברות חדשות, איתן היא מבלה בהפסקות. בבית היא יודעת להעסיק את עצמה במשחקים, ציורים והרבה טלוויזיה. היא יודעת לעמוד על שלה וכשרצונותיה לא נענים, היא נשכבת על הרצפה, מניחה את כפות ידיה על אוזניה ומתנתקת. ככה היא בוחרת להפגין את כעסה.
רעות אוהבת לאכול את כל סוגי המאכלים, במיוחד עוף, עגבנייה וגם טונה. לאחר ארוחת הערב היא מתקלחת בעצמה והולכת עצמאית לישון, שינה טובה ורצופה כל הלילה.

2 צפייה בגלריה
ילדה קטנה
ילדה קטנה
מחפשת בית חם
(צילום המחשה: shutterstock)

"אנו מחפשים לרעות משפחה שתוכל להעניק לה בית חם ותהיה לה משפחה אוהבת ותומכת", אומרת עו"ס ירדן קירשנר, רכזת ההשמה של ארגון אדנמ במחוז המרכז. "עם משפחה מהאיזור תוכל רעות לשמור על רצף הלימודים בבית הספר, בו היא לומדת כיום והשתלבה בו טוב, ובמקביל תהיה קרובה לאמה ולמשפחתה המורחבת, אליהם היא קשורה מאוד".

קראו גם:

מפקחת אומנה ארצית במשרד הרווחה והביטחון החברתי, רחל איגר־לוין: "אנחנו מוקירים כל משפחה שמחליטה להיות משפחת אומנה, ביניהן גם משפחות הבוחרות להיות משפחות אומנה לילדים עם צרכים מיוחדים. הילדים במשפחות האומנה זוכים להזדמנות נוספת בחיים להשתלב בחברה ולהפוך לבוגרים שמקימים חיים נורמטיביים וזה בזכות משפחות מופלאות שפותחות את ביתן וליבן לילדים שכה זקוקים לכך".
איגר־לוין הוסיפה, כי משרד הרווחה והביטחון החברתי מעניק סיוע למשפחות, מלווה אותן ומשתתף בהוצאות לתוכניות טיפוליות, חוגי העשרה, ביגוד ועוד.
משפחות מהאיזור המעוניינות לשמש כמשפחות אומנה, מוזמנות לפנות לארגון אדנמ – הבית לילדים ולמשפחות אומנה, בטלפון 4561*