חצי חינם, ויקטורי, שופרסל ואפילו רמי לוי בהמתנה דרוכה. כ-18 רשתות שיווק מזון גדולות פועלות כיום בחולון, והרשת הצרפתית "קרפור" שפותחת מחר (שלישי 9.5) את שעריה מתיימרת להיות הזולה מכולם ולשבור את מחירי עגלת הקניות בעיר. האם הרשת באמת תהיה זולה יותר? יצאנו לבדוק מחירים
3 צפייה בגלריה
סופרמרקט של קרפור. למעלה מ-1,000 מוצרים
סופרמרקט של קרפור. למעלה מ-1,000 מוצרים
סופרמרקט של קרפור. למעלה מ-1,000 מוצרים
(המחשה: shutterstock)
תושבים רבים בחולון מתכוונים להגיע מחר (שלישי) להשקת הפתיחה של רשת החנויות המוזלת "קארפור", וההתרגשות בעיקר בקרב המתחרים גדולה. הרשת החדשה תציע לא רק את המותגים המוכרים (שמחירם ממשיך לעלות בהדרגה) אלא גם מותגים מיובאים שאמורים להיות זולים יותר, בנוסף לגבינות צרפתיות, מאפים, בשרים ועוד.
פתיחת החנות בחולון במרכז My Mall בקריית אילון (ח-300) תהיה חלק מהשקת 50 סניפי קרפור ברחבי הארץ, ועצם ההשקה עשויה להשפיע לטובה על התחרות בשוק קמעונות המזון הישראלי. החברה הצרפתית, בעלת מחזור של 95 מיליארד אירו לשנה, רכשה לאחרונה את כל סניפי יינות ביתן (וחלק ממגה), וכמו בחולון - שופצו 50 הסניפים הטובים ביותר של מגה ויינות ביתן, ומותגו במיתוג זמני תחת השם: "Super".

קראו גם:

בהנהלת הרשת הצרפתית רצו תחילה בהשקה הדרגתית ושקטה לאורך כמה חודשים, שנחשבת קלה יותר מבחינה לוגיסטית - אבל מנכ"ל הרשת בישראל, אורי קילשטיין, החליט כי לטובת יחסי הציבור, עדיף להשיק יחד עשרות סניפים ומאות מוצרים. נכון להיום, עדיין לא יהיו 1,000 מוצרים מקוריים של קרפור בסניפי הרשתות בארץ, כפי שהובטח תחילה, ובמקרה הטוב יהיו רק 100 מוצרים, זאת מאחר וחוקי הכשרות מונעים הבאה מסיבית של מוצרים רבים.

3 צפייה בגלריה
סניף קרפור
סניף קרפור
סניף קרפור. יוצאים לדרך בחולון
(צילום המחשה: shutterstock)

כ-20 בעלי מקצוע מקרפור העולמית כבר הגיעו לארץ כחלק מההשקה ולגזירת הסרטים השונים (גם בחולון), אבל גם על מנת להכשיר את הצוותים המקומיים בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים. הסניפים נפתחים כשנה לאחר חתימת ההסכם בין אלקטרה מוצרי צריכה לרשת הקמעונאות הצרפתית, בהשקעה של כ-250 מיליון שקלים. עד לסוף השנה הנוכחית צפויה רשת קרפור ישראל להוסיף עוד סניפים, ותעמוד על 80-100 סניפים (כאמור, צפויים עוד סניפים ברחבי חולון בעתיד הקרוב).
האם באמת נזכה לצפות בסניף המקומי בעיר במחירים הנמוכים בשוק?
נכון להיום השיקה כבר קרפור מבחר מוצרים תחת המיתוג שלה בסניפי יינות ביתן ומגה (בדימוס), וניתן למצוא חליטות התה, קפסולות קפה, דגני בוקר, תחליפי חלב, מגוון שוקולדים, מיצים אורגניים, סכיני גילוח, מוצרי היגיינה לנשים ועוד.
בדיקת מחירים של חלק מהמוצרים מעלה כי חבילת תה (50 יחידות) במיתוג של קרפור ולא ויסוצקי או חברה ישראלית אחרת, תעלה לכם 8.90 שקלים. אם חשקתם בחפיסת שוקולד (52 גרם) במיתוג הרשת זה יעלה לכם 6.90 שקלים, ואם אתם צריכים להתגלח לעבודה – אז טווח המחיר לסכינים מתכלים נע בין 5.90 שקלים לנשים ועד 16.90 שקלים לגברים.
לקראת ההשקה, כבר נפתחו ברשתות החברתיות מספר קבוצות שקוראות לרכישה משותפת כדי להשפיע על הוזלת המחירים של קרפור, ושיחת היום בחולון היא: "מקווים לשינוי שבאמת יוזיל את המחירים המטורפים בארץ".

3 צפייה בגלריה
עגלת קניות
עגלת קניות
גם המתחרים במתח
(צילום: shutterstock)

מה קורה אצל המתחרים?
רק לפני מספר חודשים הושק בחולון בהשקעה של כארבעה מיליון שקלים סניף ויקטורי גדול ברחוב סוקולוב ופינת קוגל (ומעסיק כ-60 עובדים). זעזוע גדול מדי בהורדת מחירים מדי יכול להשפיע רוחבית על כל הענף, וברחבי העיר חולון כ-18 סניפים של רשתות שיווקיות, מהגדולים כמו שופרסל, מגה, רמי לוי, ועד מכולות וסופרמרקטים בינוניים כמו סופר יודה, סופר ברקת, סופר סיטי, אחים נשיא ועוד.
תושבים בחולון כבר מספרים לנו שככל הנראה לא ישמרו על "נאמנות" לסופרמרקט המוכר והרגיל אלא בהחלט ינסו ויבדקו את קרפור החדש, ואם המחירים אכן יהיו נוחים משמעותית עבור סל הקניות המשפחתי, יש למתחרים סיבה לדאגה.