עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" גוייס ישראל הילה בכר (39), נשוי, אב לשלוש ותושב נאות שושנים בחולון, למילואים. מאז עברו יותר ממאה ימים, והביקורים אצל משפחתו היו קצרים ונדירים. בביקור האחרון השבוע החליט לעצור לאכול פלאפל ב"פלאפל בטעם של עוד" בשדרות ירושלים 170 בחולון, ועל החוויה שעבר שם חייבים לספר.
2 צפייה בגלריה
בכר במילואים
בכר במילואים
בכר במילואים בעזה
(צילום: פרטי)

בכר משמש כנהג בפלוגת חיל הקשר של יחידת הצנחנים, ואף השתתף בלחימה בתוך עזה. השבוע, שוחרר בהפתעה לביקור קצר בביתו, והחליט לעצור ב"פלאפל בטעם של עוד" בחולון לארוחה קלה.
"אני מגיע בערב, אחרי שבועות שאנחנו אוכלים קופסאות שימורים, טונה או קבנוס, ואמרתי לעצמי שאני אזמין פלאפל חם. בסוף הייתה על הקיר תמונה של שניצל חם, אז החלטתי שאני אוכל שניצל בפיתה", סיפר ל"מיינט חולון". "המוכר שאל אם אני רוצה שתייה, ואמרתי לא. בסיום, באתי לשלם, ואז המוכר אומר לי: 'אתה לא משלם, חיילים לא משלמים'", מספר בכר.

קראו גם:

בכר מספר שניסה להתעקש לשלם, ואז המוכר הפתיע אותו, והוציא לו גם שתייה קרה מהמקרר. "הוא הגדיל ופתח לי אותה, כדי שאני אפילו לא אתחרט. ולא רק זה, הוא שואל אותי אם אני רוצה עוד מנה לדרך...", סיפר בכר והוסיף: "הייתי בשוק שבשום פנים ואופן הוא לא מסכים שאשלם, זה חימם לי את הלב, זה משהו שלא מובן מאליו".

2 צפייה בגלריה
הפלאפל בחולון
הפלאפל בחולון
הפלאפליה בחולון
(צילום: ישראל הילה בכר)

חייל המילואים החליט לצלם את המקום, והעלה פוסט קטן בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו וכתב: "הזמנתי אוכל, שתייה, הגישו פינוק ומילאו את הפיתה עד הסוף. כשבאתי לשלם, לא הסכימו לקחת ממני שקל. ניסיתי להתעקש, אבל זה לא עזר – רק בגלל שאני חייל מילואים, הם נתנו לי הכל ובחינם. אני רק מאחל להם פרנסה בשפע, תודה רבה שיש ביננו אנשים טובים כאלה".
תוך פחות מ-24 שעות, הפוסט שלו הפך ויראלי, וזכה לאלפי תגובות מכל רחבי הארץ וגם של תושבי חולון שראו לא פעם איך בעלי המקום מסרבים לקבל תשלום מחיילים במדים. אחת הגולשות כתבה: "הם מקסימים שם ולא לוקחים כסף מחיילים ובכלל לארג'ים, לב גדול. וטעים אצלם גם". גולשת אחרת הוסיפה: "תמיד היו ככה, הם אלופים, יש להם לב ענק ופלאפל הכי טעים בעולם כל הכבוד להם". גולש אחר סיכם היטב וכתב: "הם אף פעם לא לקחו כסף מחיילים ותמיד מפוצצים את הפיתה. הלוואי שהיקום יחזיר להם פי מיליון".