אל המשחקים האולימפיים כנגד כל הסיכויים: יבגני קרסנופולסקי (33) והיילי קופס (19), חברי נבחרת ישראל בהחלקה אמנותית על הקרח, השיגו בטורניר שהתקיים באחרונה בגרמניה את הקריטריון (167.08 נקודות) לאולימפידת החורף, שתתקיים בחודש פברואר 2022 בבייג'ינג.
2 צפייה בגלריה
קופס וקרסנופולסקי בהיכל "אייס פיקס" בחולון. השמיים הם הגבול
קופס וקרסנופולסקי בהיכל "אייס פיקס" בחולון. השמיים הם הגבול
קופס וקרסנופולסקי בהיכל "אייס פיקס" בחולון. השמיים הם הגבול
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
השניים מצטרפים למחליק האולימפי אלכסיי ביצ'נקו, שהשיג את הקריטריון בחודש מרץ, באליפות העולם בשבדיה.

חיבור מנצח

עבור קרסנופולסקי זו הופעה שלישית במשחקי החורף האולימפיים, ועבור קופס הפעם הראשונה. בדרך לטורניר בגרמניה החליקו הצמד והמאמנת גלית חייט בין מחנה אימונים מפרך בארה"ב ובין היכל הקרח "אייס פיקס" בחולון, כל זאת כשהצוות מתמודד עם נקודת פתיחה כמעט בלתי אפשרית. "שלושה חודשים לפני התאריך האחרון להשגת היעד עדיין לא היתה לי פרטנרית", מספר קרסנופולסקי. "ידעתי שאני רוצה להגיע לאולימפיאדה אבל לא הייתי בטוח שאצליח למצוא את הפרטנרית הנכונה. אני מתאמן מגיל שבע, ולמרות שיש הרבה מחליקות טובות ומוכשרות לא מצאתי מישהי שיכולה לעמוד בדרישות ושיש לי סיכוי אמיתי להשיג איתה את היעד".
באותה העת קופס הייתה בשלבי החלמה ראשונים מפציעה, ולכן הפנייה אליה היתה הימור לא קטן. "ידעתי שהיא קצת 'משוגעת' ושאם היא תסכים היא מיד תתייצב לאימונים, ולכן התקשרנו אליה ולשמחתי זה הצליח. באותו יום סגרנו הכל ולמחרת כבר היינו על הקרח והתחלנו להתאמן".
מתברר שההימור השתלם.
"נכון, אחרי שלושה חודשים של אימונים מפרכים הצלחנו לקבל את הניקוד הנדרש כדי להשתתף במשחקי החורף של האולימפידה".
ומה עכשיו? נותרו עוד חמישה חודשים עד הדבר האמיתי.
"נכון. למרות שהתחרות מאחורינו העבודה ממשיכה. כמובן שעכשיו הדד ליין יותר רחוק אז יש פחות 'סטרס', אבל מבחינתנו האימונים חשובים כל הזמן. אמנם כבר יש לנו תלבושות ותרגיל מוכן, אבל אנחנו מלטשים ומשפרים כל הזמן כדי להיות הכי טובים שאפשר".

מטרות ריאליות

קופס מחליקה מגיל שלוש, ומגיעה ממשפחה של מחליקים, אביה שיחק הוקי ואמה היתה מחליקה ומאמנת. בגיל 12 קופס פגשה את גלית חייט, המאמנת הראשית של התאחדות ההחלקה הישראלית, שזיהתה בה פוטנציאל. "ההורים שלי היו בתחרות כשהשגנו את הקריטריון והם מאוד התרגשו ובכו", משחזרת קופס, "זה היה מקסים".
2 צפייה בגלריה
הצמד בפעולה. "קשה אבל נהנים מכל רגע"
הצמד בפעולה. "קשה אבל נהנים מכל רגע"
הצמד בפעולה. "קשה אבל נהנים מכל רגע"
(צילום: קובי קואנקס)
מהי המטרה שסימנתם לקראת בייג'ינג?
"משתדלים להיות מאוד ריאליים. לדבר על הזהב זאת ציפייה מאוד גבוהה אז אני משתדלת לא להתעסק בזה, ומקווה לטוב".
איך ייראה סדר היום שלכם בחמשת החודשים הקרובים?
"כבר היום האימונים שלנו מאוד קשים, מהבוקר עד הצהריים. זה קשה אבל אני נהנית מכל רגע. אני אוכלת כרגיל, אבל משתדלת להימנע מג'אנק פוד ולשמור על עצמי".
יו"ר התאחדות ההחלקה על הקרח ואביה של גלית חייט, בוריס חייט, מתקשה להסתיר אף הוא את ההתרגשות בעקבות השגת הקריטריון. "מה שקרה בתחרות האחרונה בגרמניה היה בגדר הבלתי אפשרי", הוא פוסק. "הם הוכיחו שהבלתי אפשרי הוא אפשרי. תוך שלושה חודשים, זוג הרקדנים השיג את הכרטיס האחרון בהחלט למשחקים האולימפיים. כל זה לא היה קורה ללא עבודה מאומצת, ללא פשרות, והרבה מוטיבציה ואהבה לספורט של יבגני, היילי, גלית וכל צוות המאמנים שעבדו לילות כימים".

כבר לא לבד

באולימפיאדת טוקיו שהתקיימה בקיץ, ספורטאי ישראל קבעו שיאים חדשים בטקוואנדו, בהתעמלות האמנותית ובהתעמלות הקרקע, ענפים שחווים רנסנס אחרי שנים של נמנום בשולי הספורט הישראלי. ההחלקה על הקרח בישראל עדיין רחוקה מהמקום הזה, אבל ראשי הענף מעידים שהוא התחיל את הדרך לשם עם יותר ויותר מתעמלים צעירים ששואפים להצליח בבמה הבינלאומית.
במתחם ההחלקה בפארק פרס, שמארח גם משחקי ליגה של קבוצות הוקי מקומיות, מתקיימת מדי שנה אליפות ישראל בהחלקה אמנותית. כאמור, הוא משמש גם כמתחם אימונים ביתי עבור קרסנופולסקי וקופס.
קרסנופולסקי וקופס שמתאמנים בחולון מספרים כי פתיחת ההיכל בעיר הילדים שינתה את פני עולם ההחלקה הישראלי. "אני זוכר את עצמי מחליק עם גג עוד 10 עד 20 אנשים", נזכר קרסנופולסקי, "היו תקופות שגם הייתי לבד על הקרח, זה לא היה תחום כל כך נפוץ בארץ. מאז פתיחת ההיכל בחולון הגיע השינוי, וזה מרגש. פעם כמעט שלא היו מחליקים בארץ, והיום יש מאות ילדים שחולמים על מקום באולימפיאדה. כיף לראות את ההחלקה פורחת בישראל".