האם מאבקים פוליטיים בין ראש העירייה וסגנו השיגו לילדי העיר חולון חוג בחינם? כך עולה מישיבת מועצת עירייה סוערת שהתקיימה אתמול (ראשון).
2 צפייה בגלריה
מוטי ששון
מוטי ששון
מוטי ששון
(צילום: קובי קואנקס)
במהלך ישיבת מועצת העיר חולון שהתקיימה אתמול (3/10) הגישו חברי סיעת 'צעירים' הצעה במסגרתה העירייה תממן חוג בחינם לתלמידי בתי הספר היסודיים. מדובר בשמונת אלפים תלמידים שכלולים בתוכנית ויקבלו חוג בחינם, בדומה להצעה שכבר התקבלה ויצאה לדרך בעיריית בת ים השכנה.
קראו גם:
בתגובה להצעה, השיב ראש העירייה, מוטי ששון כי אין מימון לתוכנית וכי לא ניתן לבצע את השינוי בתקציב העירוני כיוון שהגזבר אינו מאשר אותו. למרות זאת הוא העלה את ההצעה להצבעה כמקובל.
מאחר ומדובר בהצעה הכלולה במצע הבחירות של סיעה היושבת באופוזיציה, איש לא ציפה שההצעה תעבור. אך למרבה הפלא מרבית הנוכחית הצביעו בעד ההצעה - 15 מול 9, והיא עברה.
"זו הייתה משימה חשובה ואני שמח שחברי הסיעה הצליחו לשכנע ולגייס את רוב חברי המועצה לתמוך בהצעה שלנו" אמר מ"מ יו"ר סיעת 'צעירים', בר שי וחברתו לסיעה, שני כהן מסילתי הוסיפה: "זאת בשורה חינוכית לילדי העיר, הבטחנו שנדאג להם וזה מה שאנחנו עושים".
2 צפייה בגלריה
חברי סיעת "הצעירים" בחולון. חגגו את ההישג
חברי סיעת "הצעירים" בחולון. חגגו את ההישג
חברי סיעת "הצעירים" בחולון. חגגו את ההישג
(צילום: באדיבות המצולמים)
סיעת 'צעירים' חגגה את ההישג המרשים ובצדק, אך במועצת העיר חולון החלטות לא מתקבלות אם ששון לא רוצה בכך. לרוב יש בסיעה משמעת קואליציונית, המונעת מכל הצעה של האופוזיציה לעבור, אז איך בכל זאת זה קרה?
בהצבעה תמכה סיעת ש"ס, וזאת בניגוד לעמדת ראש העירייה, מהלך דרמטי וחריג במועצה.
מיד לאחר ההצבעה על "חוג חינם" עלתה הצעה נוספת של סיעת ש"ס שביקשה להקצות מבנה חדש לחינוך החרדי. סגן ראש העירייה ויו"ר סיעת ש"ס, חיים סברלו, טען כי ששון כי אינו מקיים את הבטחותיו לחינוך החרדי ואינו מקצה מבנים כפי שהבטיח.
סברלו הצהיר כי לא ימכור את ערכיו עבור כיסא ומשכורת, ואף לקח אחריות על כך שמוסדות החינוך החרדי בעיר הגיעו לשפל. בשלב זה היה ברור לעין כי התמיכה באופוזיציה היא רמז לכיוון ששון.
בהצבעות הסיעות "התקזזו" וסיעת 'צעירים' תמכה בסיעת ש"ס ובהצבעה עברה גם הצעה לסדר של סברלו - לתת את מבנה בית הספר ברחוב האצל לרשת מעיין החינוך התורני. כעת ממתינים להכרעת בית המשפט בנושא.
כעת נותר להמתין ולראות אם ההחלטה על "חוג חינם" לילדי העיר שנולדה על בסיס מאבק פוליטי תקרוס ותיפול או שילדי העיר יהיו המרוויחים הגדולים.
לעדכונים - חדשות חולון