המשבר בין עיריית חולון לבין מוסדות התרבות העירוניים מחריף והשבוע צפויות השבתות נרחבות שיפגעו בתושבי העיר ובעיקר בילדים. ועד העובדים מוחה על כוונת העיריה המנכל"ית העתידית החדשה לפתוח את ההסכם הקיבוצי עליו עמלו במשך שנתיים, וטוען: "לא יתכן ששנתיים של מו"מ ירדו לטמיון. המנכל"ית מבטיחה דף חדש ובפועל דוחה את הצעות הפשרה".
2 צפייה בגלריה
לא נגנבו פרטי לקוחות. מוזיאון הילדים
לא נגנבו פרטי לקוחות. מוזיאון הילדים
מוזיאון הילדים בחולון מצטרף לשביתה
(צילום: קובי קואנקס)

ועד עובדי מוסדות התרבות בעיר חולון (החברה לפיתוח תיאטרון, מוסיקה, אמנות ומחול - חולון בע"ממ) המאוגדים בכוח לעובדים, משבית גם השבוע (ולראשונה לאורך השבוע) את פעילות מוסדות התרבות בעיר. 450 העובדים, מוחים על סירובם של ראש העירייה, שי קינן והמנכל"ית הנכנסת (כרגע מ"מ המנכ"ל ש.ש) אודליה פרידמן, לחתום על ההסכם הקיבוצי עליו נוהל מו"מ במשך שנתיים, ורצונם לדברי הוועד לכפות סעיפים פוגעניים באורח חד צדדי.

קראו גם:

מי שובת ומתי?


בין המסגרות השובתות: מוזיאון הילדים, המדיטק מוזיאון העיצוב מוזיאון הקומיקס , המרכז לאמנות דיגיטלית והספריה העירונית.
במסגרת מאבק העובדים יושבתו השבוע הפעילויות הבאות:
יום א' 25.8:
המדיטק- הפסקת כל הפעילות החל מהשעה 16:00.
הספריה העירונית (בשלוחת בן יהודה)- הפסקת כל הפעילות משעה 16:00
יום ג'- ה-27.8
מוזיאון הילדים: ביום שלישי ה27.8 לא יתקיימו הסיורים במסלולי הילדים והביטלס שיוצאים לדרך בין השעות 9:00 עד 11:00 כולל. סיורים אלה בטלים.
המרכז לאומנות דיגיטלית - הפסקת כל הפעילות בין השעות 16:00-20:00
יום ד' 28.8:
המוזיאון לקריקטורה וקומיקס - סגור במשך כל היום
מדיטק חולון - התחלת כל הפעילות במתחם בשעה 12:00
שבת ה31.8:
מוזיאון העיצוב - לא תתקיים פעילות קבלת קהל (הדרכה וסדרנים) במשך כל היום.

2 צפייה בגלריה
מדיטק חולון
מדיטק חולון
מדיטק חולון. מצטרף לשביתה
(צילום: קובי קואנקס)

מוועד העובדים נמסר: "לאחר שנתיים מפרכות של מו"מ כל שנדרש בכדי לסגור את ההסכם הוא החתימה.על הכל כבר הסכימו הצדדים לרבות הממונה על השכר באוצר שחייב לאשר את ההסכם. הגב' פרידמן כתבה לנו על כוונתה להתקדם ולסגור את ההסכם וברכנו על כך. אך בפגישה איתה הובהר כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד. ראש העיריה וההנהלה דורשים את פתיחת ההסכם ושינוי סעיפים מהותיים. מאות עובדים שציפו לתוספת שכר שתתאים ליוקר המחייה ולשחיקת השכר, לקרן השתלמות ומנגנוני קידום שקופים, תקועים עתה בשל סרבנותם של קינן ופרידמן".
ראומה שלזינגר , ראש מטה מרכז בכוח לעובדים המאגד את עובדי מוסדות התרבות בחולון: "את השביתות הללו ניתן למנוע- הצענו מספר הצעות להנהלה ערב השביתה הראשונה ולצערנו סורבנו. למרות האכזבה מהתנהלות ההנהלה, מגלים העובדים במוסדות התרבות סבלנות רבה. מתוך רצון לצמצם את הפגיעה בתושבים, מוגבלת בינתיים השביתה לצעדים מדודים. הנחנו שלוש הצעות נוספות להנהלה, שמצידה מעדיפה לראות את מוסדות התרבות בעיר סגורים. אנו קוראים להנהלה ולעיריה להתעשת ולהתקדם למימוש ההסכם, שיצעיד קדימה את מוסדות התרבות בעיר ועובדיהם".
מעיריית חולון לא נמסרה תגובה.