ועד עובדי מוסדות התרבות בחולון הודיע היום (רביעי) כי בעקבות אי-כיבוד הסכמי שכר, העובדים יחלו בפעולות השבתה של מוסדות התרבות החל מהיום ועד מוצאי שבת.
3 צפייה בגלריה
מוזיאון הקומיקס בחולון
מוזיאון הקומיקס בחולון
מוזיאון הקומיקס בחולון. פותחים בשביתה
(צילום: קובי קואנקס)

העובדים מוחים על כוונת אודליה פרידמן (המנכ"לית החדשה ומעוררת המחלוקת של חברת מוסדות התרבות בעיר ש.ש) וראש העירייה, שי קינן, לפתוח מחדש את ההסכם הקיבוצי מול עובדי המוסדות רגע לפני חתימתו.
במסגרת השביתה הצפויה, מוזיאון העיצוב ייפתח היום רק בשעה 14:00. ביום שישי יושבתו סינמטק הילדים וסינמטק חולון, ועובדי הספרייה יחלו לעבוד רק בשעה 11:00, ובשבת יושבתו מוזיאון הקומיקס והקריקטורה והמרכז לאומנות דיגיטלית.

קראו גם:

"לא ייתכן שלאחר משא ומתן אינטנסיבי של שנתיים ולאחר שכבר זכינו להסכמת כל הצדדים, מצפים המנכ"לית הטרייה וראש העיר כי נדחה את ההסכם ונמנע ממאות העובדים לממש את שיפור התנאים עליהם נאבקנו", אומרים ראשי הוועד.

3 צפייה בגלריה
מחפשים פתרון. מוזיאון העיצוב
מחפשים פתרון. מוזיאון העיצוב
מוזיאון העיצוב בחולון מצטרף לשביתה
(צילום: קובי קואנקס)

לדברי חבר ועד העובדים, גיא בן עטר: "נפגשנו עם המנכ"לית החדשה של חברת מוסדות התרבות, אודליה פרידמן, מתוך כוונה לחתום על ההסכם. מדובר באקט פורמלי בלבד, אחרי משא ומתן ומאבק של שנתיים. לתדהמתנו וללא הודעה מוקדמת התברר כי בכוונת המנכ"לית לפתוח את ההסכם. זו סטירת לחי לעובדות והעובדים המסורים שממתינים כבר שנתיים לתוספות שכר ומנגנוני שקיפות אותם גיבשנו בתום משא ומתן מפרך. לא כך דמיינו את תחילת העבודה עם המנכ"לית החדשה".

3 צפייה בגלריה
שי קינן ביומו הראשון כראש עיריית חולון
שי קינן ביומו הראשון כראש עיריית חולון
שי קינן. החליט לפתוח את ההסכם מול העובדים
(צילום: עיריית חולון)

ראומה שלזינגר, ראש מטה מרכז בכוח לעובדים, המלווה את ועד מוסדות התרבות בחולון: "עובדי מוסדות התרבות גילו אחריות יוצאת דופן כלפי תושבי העיר, ובמקום למהר ולהשבית את מוסדות התרבות בעיר בשיא הקיץ, ניאותו להיכנס למשא ומתן מרתוני על דרישות הנהלה. לדאבוננו, נתקלנו בינתיים בכתף קרה מצד ההנהלה החדשה. במקביל, אנחנו עוקבים בדאגה על העדויות המדאיגות מתיאטרון הבימה, מקום עבודתה הקודם של המנכ"לית, ותובעים סביבת עבודה בריאה יותר במוסדות התרבות בחולון".
מעיריית חולון לא נמסרה תגובה.