בערב יום העצמאות 2020, רצח תושב חולון, מאנדפרו אלאזה את רעייתו מסטוואל בדירתם שבשכונת ג'סי כהן בעיר. הבוקר (רביעי) הרשיע אותו בית המשפט המחוזי בתל אביב במעשים, וגזר עליו מאסר עולם ופיצוי בסך 258 אלף שקל למשפחת הקורבן.
2 צפייה בגלריה
מאנדפרו וזירת הרצח
מאנדפרו וזירת הרצח
מאנדפרו וזירת הרצח
(צילום: יריב כץ)
הרצח המזעזע התרחש שבועות ספורים לאחר שמאנדפרו השתחרר ממאסר בן עשרה חודשים, בגין עברות אלימות נגד רעייתו. לימים נטען כי הופעל על רעייתו לחץ לשלום בית, ועל כן היא אפשרה לו לחזור לביתם לאחר ששבה ממקלט לנשים מוכות.
אך באותו ערב עצמאות טרגי התרחש הנורא מכל. במהלך ויכוח שפרץ בין השניים, הכה מאנדפרו בראשה של רעייתו עם בקבוק זכוכית, ואז נטל סכין מטבח באורך 20 ס"מ, רדף אחריה לחדר המדרגות שם דקר אותה למוות לעיני ילדיהם, בעוד בנם בן ה-14 מנסה למנוע את המעשה. מאנדפרו נמלט מהמקום לאחר ביצוע הרצח, אך עוד באותו הערב נתפס בעקבות מרדף משטרתי.

2 צפייה בגלריה
מאנדפרו אלאזה ומסטוואל אלאזה ז"ל
מאנדפרו אלאזה ומסטוואל אלאזה ז"ל
מאנדפרו אלאזה ומסטוואל אלאזה ז"ל
(צילום: מתוך ynet)

קראו גם:

עו"ד תמי קלנברג-לוי, המייצגת את משפחתה של מאסטוול מטעם תכנית סנ"ה של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים הגיבה לגזר הדין ואמרה: "בערב יום העצמאות לפני כשנתיים וחצי, רצח הנאשם את המנוחה בברוטאליות איומה לעיני שני הילדים שלהם, לאחר ששבועות בודדים לפני כן הוא שוחרר ממאסר אליו נשלח בגין עבירות של אלימות כלפיה. הוא שוחרר ללא שום טיפול, ללא מסגרת, ושב ישירות לביתם. היום בית המשפט הרשיע את הנאשם ברצח בנסיבות מחמירות ובכך הדגיש את הזכות של אישה להגנה על גופה ולפעול כרצונה. עבור המנוחה וילדיה שהיו עדים לרצח זה אמנם כבר לא יעזור, אבל המשפחה מקווה שהמסר יישמע ויסייע להגן על נשים אחרות בעתיד".