פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מאנדפרו אלאזה (37) מחולון בגין רצח בנסיבות מחמירות של אשתו מאסטוואל אלאזה ז"ל, בת 31 במותה.
1 צפייה בגלריה
מאנדפרו וזירת הרצח
מאנדפרו וזירת הרצח
מאנדפרו וזירת הרצח
(צילום: יריב כץ)
על פי כתב אישום שהוגש על ידי עו"ד רותי שביט, השניים היו נשואים 16 שנים. במהלך השנים האחרונות נהג מאנדפרו לתקוף את מאסטוואל בהזדמנויות שונות ולאיים עליה כי יהרוג אותה.
ב- 28.4.20 בשעות הערב התגלע ויכוח בין בני הזוג לאחר שהאישה סירבה לדרישתו לסייע לו בהכנת קפה. על פי כתב האישום, הנאשם נטל בקבוק זכוכית שהיה בסלון והכה באמצעותו על ראשה. לאחר מכן ניגש למטבח, נטל סכין מטבח בעלת להב באורך של כ- 20 ס"מ והאישה נמלטה מהדירה לחדר המדרגות. מאנדפרו רדף אחריה ודקר אותה בגבה ובצווארה לעיני ילדיהם הקטינים שהיו עדים לכל ההתרחשויות. בנם הקטין אף ניסה למנוע מאביו מהמשך התקיפה ללא הצלחה ונפצע בידו במהלך המאבק.
מאנדפרו נמלט מהמקום ונעצר כעבור כמה שעות.
עו"ד רותי שביט ציינה בבקשת המעצר: "מעשי המשיב בוצעו באכזריות בלתי נתפסת למול עיניהם של ילדיו הקטינים. החל מהטחת בקבוק זכוכית על ראשה של המנוחה בסלון דירתם, כשבנו הקטין מנסה להרחיקו מהמנוחה, עובר לדקירתה בחדר המדרגות כשהיא שוכבת שותתת דם וחסרת אונים כשבנו הקטין אוחז בכתפיו וקורא לו 'אבא די' ומסיים בבריחתו מהמקום כשהוא חולף על פני גופתה של המנוחה בחדר מדרגות".
עוד צוין בבקשת המעצר כי הרצח בוצע כחודשים לאחר שחרורו מריצוי מאסר בגין תקיפת המנוחה ואיומים עליה.
עו"ד ירוסלב מץ, שמייצג את מאנדפרו אלאזה מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר בטרגדיה. אנו נמצאים בשלבים הראשונים של ההליך המשפטי ומטבע הדברים טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נוכל להתייחס לאישומים ולבחון את צעדינו המשפטיים".