עיריית חולון ממשיכה לפעול באין מפריע, בעוד לבניין שבו היא שוכנת אין אישור בטיחות של כיבוי אש.
בתחילת שנת 2018 איבדה העירייה את אישור בטיחות כיבוי האש שלה עבור בניין העירייה שברחוב ויצמן 58, זאת לאחר שהונפקו לה מספר אישורים זמניים והארכות, אך העירייה לא טיפלה בליקויים שבגינם לא התקבל האישור עקב שינויים בדרישות של כיבוי האש.
1 צפייה בגלריה
"חוסר אחריות". עיריית חולון
"חוסר אחריות". עיריית חולון
"חוסר אחריות". עיריית חולון
(צילום ארכיון: קובי קואנקס)
קראו גם:
בזמנו הבהירו בעירייה כי מדובר במצב זמני בלבד, וכי העירייה נערכת לפרויקט מורכב במסגרתו יותקנו מאות ספרינקלרים בבניין ויבוצעו פעולות נוספות כדי לקבל את האישור הנדרש, אך ארבע שנים חלפו מאז, ול"ידיעות חולון" נודע כי לעירייה שוב אין את האישור הנדרש.
הסיבה לכך היא שהעירייה אמנם הצליחה לקבל הארכה, הפעם עד דצמבר 2021, אך זאת בתנאי שתותקן מערכת כיבוי נוספת בחדר הגנרטור בבניין.
מועד האישור פג בסוף שנת 2021, אך אישורי התחזוקה הנדרשים לא התקבלו במשרדי כיבוי האש.
בשנת 2022 נעשתה ביקורת מטעם כיבוי אש במבנה העירייה, אך כאמור לא ניתן לו אישור הבטיחות.
גם אם מדובר בליקויים קלים, חשוב להבין כי למחסור באישור השלכות רבות. ראשית, הדבר מסכן חיי אדם ‑ בבניין העירייה עובדים מאות עובדים ומבקרים בו עשרות תושבים מדי יום. שנית, פוליסת הביטוח של בניין העירייה, המוערכת במיליוני שקלים, כוללת סעיפים המחייבים אותה לקבל את כל האישורים הרלוונטיים, בהם גם אישור כיבוי אש.
עובדי עירייה עימם דיברנו הודו כי כלל לא ידעו על המצב.
"עובדים שאלו בפירוש על הנושא, אחרי שפורסם שאין אישורים, ואמרו להם שהכל תקין", אומר אחד מהם. "זה לא נושא שאמור להטריד אותך כעובד, בטח לא כשאתה עובד של רשות מקומית שאחראית על הנושא בכל כך הרבה מקומות ברחבי העיר. זה קצת מאכזב וגם קצת מדאיג. לא יודע אם אפנה למנהל הישיר שלי, אבל בהחלט אדאג לעדכן את הוועד. החובה שלהם היא לדאוג לבטיחות שלנו".
גם מייסדת המשמר החברתי חולון, ליאורה פור, קוראת לעירייה לטפל בנושא באופן בהול.
"המשמעות של היעדר אישור היא שמאות עובדי עירייה ותושבים מגיעים לבניין שאיננו בטיחותי בשעת שריפה והם מופקרים. כפעילה חברתית הפועלת למען האינטרסים של התושבים וילדיהם, מדובר כאן בחוסר אחריות משווע של הנהלת העירייה והפקרת עובדים, תושבים ומבקרים. כספי ציבור ירדו לטמיון בגלל אי־ביצוע הנחיות כיבוי אש, כיוון שהעירייה מבטחת את הבניין ונכסיה במיליוני שקלים ובמקרה של שריפה חס וחלילה לא יהיה כיסוי של הביטוח".
מהעירייה נמסר: "מכיבוי אש הודיעו לעירייה שיינתן לה אישור כיבוי אש לאחר שתושלם התקנת כל הספרינקלרים בבניין העירייה. העירייה אכן התקינה ספרינקלרים כנדרש ואולם לאחר מכן כיבוי אש העלו דרישות נוספות והתנו את קבלת האישור בביצוען. בימים אלה מטופלות הדרישות החדשות ולאחר מכן מקווים בעירייה שהאישור יינתן".