אלון שמלי בן ה-34, היה מורה לספורט בבית ספר "ראשונים" בבת ים ומאמן כדורגל ותיק, שאימן בין השאר את קבוצת "חולון ירמיהו צפון". ב-8 באוקטובר במהלך טיול במצרים הוא נרצח בפיגוע ע"י שוטר מצרי. יחד איתו נרצח גם אמנון בצלאל, בן 64 במותו, תושב בת ים וגמלאי משטרת חולון.
3 צפייה בגלריה
אלון שמלי
אלון שמלי
אלון שמלי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

חברו הוותיק של שמלי ז"ל, ותושב בת ים, מתן בלבוס (34), תושב שכונת רמת הנשיא בבת ים, אשר למעשה לא פגש אותו כ-15 שנה, נדהם לגלות על מותו, והחליט להוציא לפועל מחווה מרגשת לזכרו. "אלון ואני שיחקנו יחד קרוב לארבע שנים בקבוצת הכדורגל של עירוני בת ים, משנת 2004 ועד 2008, מתקופת הנערות ועד הגיוס לצה"ל. כשראיתי מה קרה לו, זה מאוד נגע לליבי, והחלטתי שאני מארגן לזכרו משחק מחווה: יחד עם כל חברי קבוצת הנוער, שלמעשה כולם בוגרים היום", מספר בלבוס.
מה החלטת לעשות?
"יצרתי קשר עם כל אחד מחברי קבוצת הנוער לשעבר בבת ים, וכולם הסכימו שנתאחד יחד למשחק מחווה. במקביל, יצרתי קשר עם הפועל תל אביב, וגם הם הסכימו להגיע לבת ים לשחק נגדנו. אלון תמיד שיחק עם המספר 13 על חולצתו, ואנו נעלה כולנו למשחק עם המספר של אלון על הגב. זה יהיה ערב מחווה של כל השנתון של שמלי, שחקני העבר מבת ים נגד ותיקי הפועל תל אביב. הארגון מול ותיקי הפועל תל אביב נעשה על ידי פליקס חלפון מהאקדמיה לכדורגל בבת ים. המשחק יתקיים באצטדיון העירוני בבת ים".

3 צפייה בגלריה
קבוצת הנוער במשחק בשנת 2004
קבוצת הנוער במשחק בשנת 2004
קבוצת הנוער במשחק בשנת 2004
(צילום: מתן בלבוס)

האירוע שהוא מארגן יוצא דופן, מאחר והוא מאחד הרבה מאוד חברים של שמלי ששנים רבות לא התראו. "זה מאוד מרגש פתאום לאחד את כל החברים משנת 2004. לא שמרנו על קשר. אמנם בת ימים רואים מדי פעם בפעם אחד את האחר ברחוב, אבל זה לא אותו הדבר. מסגרת של כדורגל זה לא חוג רגיל, זה חמש פעמים בשבוע ומשחק בשבת. זה קבוצה של חברים, שאתה רואה הרבה יותר מהמשפחה שלך", הוא אומר.

קראו גם:

בלבוס הזמין לאירוע גם משפחתו של שמלי, ובראשם אשתו מור, מורה לחינוך מיוחד בבית ספר "ביאליק" בחולון ומדריכה במתי"א, שהייתה איתו בטיול במצרים וניצלה. גם בכירים ונציגי ציבור מהעיר הוזמנו לאירוע המרגש והמיוחד.

3 צפייה בגלריה
מחווה מיוחדת לאלון שמלי ז"ל
מחווה מיוחדת לאלון שמלי ז"ל
מחווה מיוחדת לאלון שמלי ז"ל
(צילום: מתן בלבוס)

מה היה החלק הקשה ביותר עבורך?
"היה לי מאוד קשה לפנות לאשתו, מור, אבל כשסיפרתי לה על היוזמה, זה מאוד שימח אותי שהיא קיבלה את זה בחיוב, וכשהכנתי פלייר לאירוע – היא סייעה לי להפיץ אותו".
בלבוס מארגן בימים אלה משחק מקדים אשר יתקיים כחצי שעה לפני המשחק המרכזי ומסביר: "המטרה היא להביא את הילדים שהוא אימן בבית הספר "ראשונים" מבת ים כמשחק מקדים, וזה יהיה לפני המשחק הגדול. במקביל, אני אוסף עכשיו תמונות נבחרות מחייו – שיופיעו על המסכים במגרש לפני ובמהלך המשחק. הכל נעשה בהתנדבות, כמחווה טובה ולזכרו של אלון. הוא היה חבר טוב, וזו הדרך שלי לתרום לזכרו".
המשחק יתקיים ביום ראשון, 25 בפברואר, 2024, בשעה 19:00 באצטדיון העירוני בבת ים. הציבור מוזמן להגיע, לעודד ולכבד.