פרידה עצובה. דב רוזנפרב, המנהל המיתולוגי של תיכון קוגל בחולון הלך לעולמו בגיל 86. רוזנפרב ניהל את התיכון במשך יותר מ-20 שנה, הפך אותו לאחד מבתי הספר התיכונים הטובים בארץ, ואף שימש כאישיות מרכזית בחייהם של הרבה חולוניים, והשפיע על דורות של תלמידים ומורים. הוא היה מנהיג מוערך, שהקדיש את חייו לחינוך ולהכנת הדור הבא.
2 צפייה בגלריה
דב רוזנפרב ז"ל
דב רוזנפרב ז"ל
דב רוזנפרב ז"ל. מנהיג ומורה דרך
(צילום: באדיבות המשפחה)

רוזנפרב נולד בשנת 1937 ללאה ויהודה רוזנפרב, אח קטן של לאה המבוגרת ממנו בחמש שנים. הוא גדל בדירה צנועה בת שני חדרים ברחוב מנשה בן ישראל בתל אביב. הוא למד בבית ספר יסודי של רשת חינוך של הועד הלאומי, ולאחר מכן עבר לבית ספר לבנים 'מזרחי' ברחוב נווה שאנן.
בנערותו עבד במברקה של הדואר בתל אביב, כחניך קרטוגרף במחלקת המדידות הממשלתית, בשעות אחר הצהריים והערב, למד בבית ספר תיכון עירוני א' ערב בתל אביב עם תעודת בגרות במגמה ריאלית, ואף מצא זמן להשתתף בחוג דרמטי והצטרף לתיאטרון נוער 'קלעים' שהקים עודד קוטלר, לימים שחקן ובמאי מפורסם. בנוסף לכך, נהג לכתוב לעיתון הנוער 'אנחנו' שהתפרסם באותה עת, תחת שם העט 'דורון רביב'.

קראו גם:

את שירותו בצה"ל עשה בלהקת פיקוד גדנ"ע, ובהמשך ככתב צבאי בשבועון 'במחנה גדנ"ע'. במהלך הצבא, פגש את כלנית – ואף הציע לה נישואין בהיותה עדיין חיילת. במקביל לנישואיו, החל דב את לימודיו האקדמיים באוניברסיטת תל אביב בחוג למתמטיקה שימושית ולפרנסתו עבד בהוראת מתמטיקה ופיזיקה וגם בשעורים פרטיים. הזוג הצעיר התגורר בגבעתיים ויחד הביאו לעולם 3 ילדים – איל, נירית וענבל.
בהמשך השלים תעודת הוראה במתמטיקה ורישיון הוראה, לימודי פילוסופיה כללית וגם לימודי מנהל חינוך וקורס מנהלים. ברבות השנים עבד כמנהל פדגוגי בתיכון אורט ברחובות, סגן מנהל תיכון אורט בכפר סבא, מנהל תיכון אורט לכימיה ברמת גן (כיום אורט אבין), ובמשך 20 שנה, עד לצאתו לגימלאות, ניהל בהצלחה יתרה את תיכון קוגל בחולון והפך אותו לתיכון מצטיין ומוביל.

2 צפייה בגלריה
דב רוזנפרב ז"ל
דב רוזנפרב ז"ל
דב רוזנפרב ז"ל. איש חינוך מוערך
(צילום: באדיבות המשפחה)

בשנת 2004 יצא לגמלאות אך לא איש כדב ישב בבטלה. הוא מונה לנציג ציבור בבית הדין לעבודה בת"א, שם כיהן שתי קדנציות ובמקביל מונה כמפקח קרן השתלמות המורים העל יסודיים. בשנים שחלפו, המשפחה גדלה והתרחבה, הילדים נישאו ושמונה נכדים נולדו להם.
שרה אוגד, מי שהייתה סגניתו של דב רוזנפרב לאורך השנים, ספדה לו ואמרה: "בצער רב ובהפתעה גמורה קיבלנו אתמול את ההודעה המצמררת, שדב איננו עוד. דב רוזנפרב ניהל את בית הספר כשני עשורים, ואני עבדתי איתו ולצידו מן היום הראשון שהגיע לבית הספר ועד פרישתו לגמלאות. דב ז"ל היה איש חכם, משכיל, בעל עקרונות, ערכים ותוכניות לטווח ארוך".
בתיכון קוגל ספדו לו וכתבו: "דב היה איש של מעשים, שהצליח להביא לממש את החזונות שלו באמצעות עבודה קשה ומסירות. הוא היה מורה לדרך, שהצליח להעניק לתלמידיו את הכלים להצליח בחיים. אנו מרגישים את החסר שהוא השאיר אחריו, אך אנו מודים לו על כל מה שהוא נתן לנו".
בעיריית חולון הוסיפו: "משתתפים בצערה של משפחת רוזנפרב, עם פטירתו של דב רוזנפרב, שניהל את תיכון קוגל בעיר במשך שנים רבות ותרם רבות לחינוכם של תלמידות ותלמידים רבים בעיר חולון".
הלוויתו תתקיים מחר, יום שני – 01 באפריל, 2024, בשעה 17:15 בבית העלמין האזרחי גבעת ברנר. השבעה תתקיים בבית בתו ברחוב בורכוב 8 גבעתיים, קומה 4, דירה 12.