התפתחות בפרשת גן בינבה בחולון: מלכה מלול, נור (נורית) שילוח ואליזה כהן צמח הודו והורשעו בתקיפות הגורמות חבלה של ממש, תקיפות בנסיבות מחמירות והתעללות נפשית בילדי הגן. פסק הדין התקבל היום (10 ביולי 2024) במסגרת הגישור שבוצע בין הצדדים.
2 צפייה בגלריה
מתוך הדיון בבית המשפט
מתוך הדיון בבית המשפט
מתוך הדיון בבית המשפט
(צילום: מטה המאבק למען הילדים)

מאחר ואין הסכמה על העונש, דיון טיעונים לעונש יתקיים ב-6 בינואר 2025, אז יעלו ההורים להעיד.
פרשת גן בינבה התפוצצה ביוני 2022 בזכות מכשיר הקלטה שהכניסה אם מהגן לאחר שחשדה שמשהו לא תקין מתרחש. בהקלטות נשמעו איומים, קללות, תוקפנות וחשד לאלימות פיזית.
המשטרה פתחה בחקירה ובהמשך הוגש כתב אישום לבית משפט המחוזי בתל אביב, על ידי עו"ד יונתן טל מפרקליטות תל אביב, ומנה 327 סעיפים של תקיפות הגורמות חבלה של ממש, ריבוי תקיפות והתעללות נפשית ב- 34 פעוטות בתקופה שבין 20.4.22 ל- 31.5.22.

קראו גם:

מלכה מלול הואשמה ב- 143 מקרים, אליזה כהן צמח הואשמה ב- 126 מקרים ו נור (נורית) שילוח הואשמה ב- 58 מקרים. הדיון התקיים בפני השופטת מעיין בן ארי. במסגרת ההסדר הנאשמות הודו והורשעו בהתאם לכתב האישום המתוקן. אין הסדר לעניין העונש.

2 צפייה בגלריה
הנאשמות בבית המשפט
הנאשמות בבית המשפט
הנאשמות בבית המשפט
( נדב אבס)

זוהר אליאס, אם לפעוטה מהגן: "לעולם לא אשכח את הרגע שבו שמעתי בהקלטות את מה שהילדה שלי וחברים שלה עוברים בגן. כולנו היינו קוראים למלכה סבתא מלי, היא היתה גננת לדורי דורות והלב סירב להאמין שזה מה שאשמע אך לצערי כל האשליה התנפצה ברגע אחד. צפיתי במאות סרטונים המתעדים את מה שהן עשו לילדים שלנו, ילדים כל כך קטנים שרק זקוקים לחום ואהבה. לא משנה כמה זמן עבר מאז והכאב נשאר. אני שמחה שהן מודות במה שמאשימים אותן וחוסכים ממני את ההליך המייגע של הוכחות, שבו אצטרך לראות אותן מדיון לדיון".
לאיזה גזר דין את מקווה?
אני מקווה שביהמ"ש ישפוט אותן לחומרת הדין הגבוהה ביותר בגין מעשיהן כי הן צריכות לשבת מאחורי סורג ובריח".
אלונה דניאל, מנהלת מטה המאבק למען הילדים: "אנחנו מלווים את הפרשה הזו מהטלפון הראשון של ההורים לאחר הקלטה, ובהאזנה הראשונה הבנו מיד שמלי מלול היא לא הסבתא החביבה כפי שהציגה את עצמה להורים. תוך זמן קצר בזכות המצלמות בגן, כל מה שההורים חששו התממש, שלוש נשות הצוות תועדו בשורה של מעשים מזוויעים וקשים כלפי הפעוטות. אנחנו בעיצומו של מאבק לתיקון חוק המצלמות כך שלכל הורה תהיה גישה למצלמות במטרה למנוע את הפגיעה בילדים מראש, ולא שהצילומים ישמשו רק כראיה לאחר מעשה".