עיריית חולון החלה בפעולות היערכות לעונת החורף והגשמים, שחלקן נגזר כהפקת לקחים מאירועי חורף חריגים שהתרחשו בשנים אחרונות. בעירייה מדווחים כי כבר במהלך הקיץ החל ניקוי יסודי של קולטני הגשם הפזורים ברחבי העיר ופינוי הפסולת שהצטברה בהם, פעילות שנמשכת גם בימים אלה.
1 צפייה בגלריה
נערכים לחורף בחולון
נערכים לחורף בחולון
נערכים לחורף בחולון
(צילום: עיריית בת ים)
קראו גם:
כמו כן, מתבצעת שטיפה של קווי התיעול הראשיים בדגש על מקומות שבהם יש שקעים המועדים להצפות וזאת לצורך שיפור הולכת מי הגשם בקווים. "מינהל התשתיות ממשיך לקדם את יישום תוכנית האב העירונית לניקוז במסגרת פרויקטים עירוניים ופרויקטי תשתיות לאומיים כמו הקו הירוק של הרכבת הקלה, מהיר לעיר, אופנידן ועוד", מסרו בעירייה.
בנוסף, מתבצעת הקמה של מאגר מי נגר עירוני בשטח המכון הטכנולוגי HIT לקליטת מי גשם כפתרון לאירועי גשם משמעותיים באזור וכן מתבצע שדרוג של מערכות הטיפול במי נגר ברחבי העיר בדגש על הוספה או שדרוג של קולטנים וקווי ניקוז.
במקביל לכל עבודות התשתית, מתקיים קשר ישיר לתיאום ההיערכות לחורף בין כל גורמי העירייה ובין הגורמים הרלבנטיים לנושא שאינם עירוניים, כגון: כיבוי אש, משטרת ישראל, רשות הניקוז ירקון, חברת נתיבי איילון, חברת נת"ע ועוד.
עיריית חולון קוראת גם לתושבים להיערך ולהיות מוכנים לחורף וממליצה להם לנקוט בפעולות הבאות: לנקות מרזבים וגגות להסדרת הניקוז; לנקות ולפתוח ניקוזים בחצרות פרטיות למניעת הצפות; להימנע מהוצאת גזם ופסולת אחרת למדרכה בעת הגשמים כדי למנוע את סתימת הקולטנים; לבדוק את בטיחות מערכות החשמל; לבדוק ולהכין את הגגות למניעת דליפות ולחזק דודי שמש, אנטנות וחפצים אחרים הנמצאים על הגגות כדי שלא יפלו ברוחות; מומלץ גם לבדוק ולתקן תריסים וחלונות, ולוודא שאכן הם אטומים ומחוזקים; לבדוק את תקינות המשאבות במרתפים תת-קרקעיים ובחניונים פרטיים; לטפל בעצים בשטח הפרטי ולוודא כי הם יעמדו בפני רוחות חזקות. במקרים של עצים הנושקים לכבלי חשמל השייכים לחברת החשמל, יש לפנות ישירות לחברת החשמל.
כל העדכונים - חדשות חולון