"אחד הדברים שלמדתי אצל הרצי, שכל אחד יכול לעזור, אין לך כסף? תעניק זמן, אין לך זמן? תעניק מאמץ ותעשה חיבורים בין מי שצריך. זה היה הרצי, אדם שכל הזמן מצא דרך לתת מעצמו, גם אם זה רק מילה טובה או עצה חכמה". כך ספד להרצי טלמון אחד מתושבי שהעיר שהכיר אותו כילד, אז סייע טלמון למשפחתו, וכשבגר הפך לאחד ממתנדביו בשטח.
2 צפייה בגלריה
הרצי טלמון
הרצי טלמון
הרצי טלמון. אבי המתנדבים בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
אמש (שלישי) הלך לעולמו האיש שהיה ידוע כמוקד המתנדבים והתרומות בעיר חולון. "אבי המתנדבים", הרצי טלמון, הפעיל במשך שנים רבות מוקד תרומות בביתו ("המפקדה" כפי שכינה אותה). מתנדבים הגיעו אליו מכל הארץ, שקי מזון לצד שקיות בגדים נערמו במרפסת ביתו, ורק לתרומה כספית תמיד סירב, בטענה שכל מתנדב צריך להעניק מעצמו ולא בהכרח מכיסו.
לפני כשנתיים, כשהקורונה נכנסה לתמונה ופגעה בהתגייסות לעמותות רבות בעיר, סיפר טלמון בריאיון ל"מיינט חולון" על החששות ואמר: "אני לא מגייס מתנדבים חדשים, מקפיד לעבוד רק עם המוכרים והקבועים שיודעים מה צריך לעשות כי חלק גדול מהעבודה נעשית מבלי לפגוש אותם. אני מתאם דברים בטלפון ומשאיר סלי מזון במרפסת שיאספו אותם, המתנדבים הקבועים יודעים מה צריך לעשות והם ממשיכים לבוא לתת מעצמם. כמובן שהשנה האתגר יותר קשה, יש יותר אנשים שזקוקים לעזרה ומי שמבקש בדרך כלל צריך כמויות גדולות יותר מבדרך כלל כי המאבק ארוך ומורכב. הקורונה אילצה אותנו להגדיל את סלי המזון לא רק במספרים אלא גם בתוכן, אנשים זקוקים לעזרה".

2 צפייה בגלריה
הרצי טלמון
הרצי טלמון
הרצי טלמון
(צילום: באדיבות עיריית חולון)

בשנת 2021 היה מועמד טלמון לאות יקיר העיר, בין היתר על פעילות החסד הרבה שלו, הרצאות שהעניק בתחום ההתנדבות, חיבור בין קשישות סורגות למחלקות פגים זקוקים לבגדים חמים וארגון אירועים משמחים לילדים מוגבלים וחולים.
בשנה האחרונה חלה החמרה במצבו הרפואי, אך גם כשנאלץ להפחית את פעילותו המשיך טלמון לחבר בין נזקקים למתנדבים, ביניהם גם ג' שהכיר את טלמון מאז שהיה בן 11.

קראו גם:

"המשפחה שלי הייתה מקבלת ממנו סיוע במשך שנים, לימים הפכתי למתנדב במפקדה שלו", מספר ג' על האיש שהכיר ואהב: "זה נשמע לא הגיוני, איך ילד שבא מבית שאין בו כלום עוזר היום לאחרים, אבל זה אחד הדברים שלמדתי אצל הרצי, שכל אחד יכול לעזור. ידעתי שהוא חולה והיום הזה קרב אבל כששמעתי על זה הלב שלי נשבר, זה יום עצוב העולם איבד אור גדול".
הרצי טלמון הובא למנוחות ביום שלישי בערב בבית העלמין גני אסתר בראשון לציון. משפחתו יושבת שבעה בביתו שברחוב סירקין בחולון.