הרצח של יורי וולקוב (52 במותו) במעבר החצייה ברחוב אילת בחולון ב-23 בנובמבר 2022, הסעיר את המדינה כולה. וולקוב, תושב בת ים, נדקר למוות לאחר ויכוח עם רוכב אופנוע, עדי מזרחי, שנעצר זמן קצר לאחר מכן. הוגש כתב אישום, המשפט נגדו עדיין מתנהל, אך השבוע הגיש בקשה חריגה להשתחרר מהכלא.
3 צפייה בגלריה
עזי מזרחי בדיון הארכת מעצרו
עזי מזרחי בדיון הארכת מעצרו
עדי מזרחי בדיון הארכת מעצרו
(צילום: מוטי קמחי )

לפני מספר ימים הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב, ובעיצומו של התהליך המשפטי, כי היא מתעתדת לבצע השלמת חקירה בתיק הרצח של יורי וולקוב ז"ל. בעקבות הודעה זו, הוגשה לבית המשפט בקשה מצד מזרחי ובה הוא דורש להשתחרר באופן מיידי ממעצרו ועד תום ההליכים. זאת בעקבות פגישה שנערכה עם עורך דינו, תוך שהם מנסים להגיע להסדר טיעון מול הפרקליטות.

קראו גם:

במהלך פגישה זו עלו מספר סימני שאלה בנוגע לממצאים בתיק, וגם הפרקליטות עצמה ביקשה לבצע השלמות חקירה המתמקדות בדו"ח הפתולוגי של המנוח.
יש לציין כי בתחילה מזרחי הודה בחקירות משטרה בדקירתו למוות של יורי וולקוב, אולם בגרסה אחרת טען כי "נתן מכה לבית החזה של וולקוב, אולם לא דקר אותו". השינוי בטענתו של מזרחי הגיע בעקבות דרישת הפרקליטות מהמשטרה, אשר כאמור ביקשה להוסיף זאת לתיק האישום.

3 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב אילת. יורי וולקוב ז"ל
זירת הרצח ברחוב אילת. יורי וולקוב ז"ל
זירת הרצח ברחוב אילת. יורי וולקוב ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה)

על פי כתב האישום, עדי מזרחי מואשם ברצח, אולם לא בנסיבות מחמירות. ממצאי החקירה מראים כי מזרחי יצא מביתו בערב הרצח והגיע לצומת יוספטל-אילת בחולון, שם הוא חצה עם קטנועו את מעבר החצייה ועמד באור אדום. יורי וולקוב ורעייתו חצו באותו זמן את הכביש, אך אז הבחין מזרחי כי וולקוב מצלמת אותו בטלפון הנייד שלה.

3 צפייה בגלריה
יורי וולקוב ז"ל ועדי מזרחי החשוד ברצח
יורי וולקוב ז"ל ועדי מזרחי החשוד ברצח
יורי וולקוב ז"ל ועדי מזרחי החשוד ברצח
(צילום: דוברות איכילוב, מתוך הרשת החברתית)

מזרחי נסע מהצומת על המסלול הנגדי לעבר גברת וולקוב, והחל דין ודברים עמה, תוך שהוא נוסע אחריה עם הקטנוע. יורי וולקוב הבחין במתרחש, ותוך כדי שניגש לסייע לאשתו, פנה למזרחי, שאל "מה קרה" וביקש ממנו לעזוב את המקום.
על פי כתב האישום, מזרחי בתגובה שלף כלי חד, דקר את יורי וולקוב בליבו ונמלט מהמקום. וולקוב התמוטט, פונה תוך החייאה לבית החולים, שם נקבע מותו.
בתגובה לפרסום בקשתו של מזרחי נמסר מפרקליטות המדינה: "איננו מתייחסים למשא ומתן בין הצדדים ככל שמתקיים".