העדלאידע של חולון, שהפכה עם השנים לאחד מסמלי חג הפורים במדינה, לא תצא השנה לדרך. בעירייה החליטו לאחר לבטים רבים שלא לקיים אותה באמצע המלחמה. הן בשל החשש לירי טילים מעזה או מהגבול הצפוני, והן בשל העובדה שישראל עדיין מתאבלת על מתיה, ומחכה לחטופים שישובו הביתה.
2 צפייה בגלריה
חגיגות עדלאידע
חגיגות עדלאידע
חגיגות עדלאידע בחולון. לא השנה
(צילום: קובי קואנקס)

מאז שנות השישים, העדלאידע בחולון היא אחד מסמלי חג הפורים של ישראל. העדלאידע הראשונה נערכה בשנת 1912 דווקא תל אביב, אך בסוף שנות ה-60 המצעד הענק הועבר לחולון. בערים נוספות החליטו במהלך השנים לערוך תהלוכות פורים משלהן, אבל לעדלאידע החולונית לא היו מתחרים של ממש.

קראו גם:

אחרי שנים רבות של מסורת בלתי מעורערת, בשנת 2020 בוטלה העדלאידע בחולון לראשונה בשל מגיפת הקורונה. היא חזרה אלינו בענק בשנה שעברה. אז לקחו בה חלק אלפי צועדים, ביניהם תלמידי בתי הספר בחולון, משתתפי החוגים במרכזים הקהילתיים ובמרכזי התרבות והספורט, להקות מתעמלים, פעלולנים ואקרובטים, קבוצות מנגנים ורקדנים, קבוצות תיאטרון רחוב, וכמובן מיצגי ענק ססגוניים, כל שנה בנושא אחר, והם מהווים את האטרקציה המרכזית באירוע.

2 צפייה בגלריה
מתגעגעים לעדלאידע
מתגעגעים לעדלאידע
מתגעגעים לעדלאידע
(צילום: מוטי קמחי)

השנה, כאמור, כל זה לא יקרה. עיריית חולון החליטה לא לקיים או להפיק את האירוע, וזאת לאחר לבטים רבים. בסופו של דבר התקבלה החלטה שבימים בהם ישראל מתאבלת על נרצחיה ונופליה, וחיילנו עדיין נלחמים, לא ראוי לערוך חגיגת ענק שכזו. העירייה לא הוציאה הודעה רשמית על הביטול, אך בדיקת "מיינט חולון" מלמדת שההחלטה אכן רשמית וסופית.
במקביל, דווקא בעיר הבירה ירושלים, הפתיעו ולמרות המלחמה, בתזמון שנוי במחלוקת, הוחלט לערוך בכיכר ספרא קרנבל ענק, צוהל וססגוני אותו הם מכנים "העדלאידע של ירושלים".