מי גונב את המזוזות בחולון? זו השאלה שהטרידה בתקופה האחרונה את שוטרי משטרת חולון. זאת לאחר שכמות התלונות עלתה בצורה משמעותית.
2 צפייה בגלריה
גנב מזוזות סדרתי?
גנב מזוזות סדרתי?
גנב מזוזות סדרתי?
(צילום המחשה: canva)

לאחר שיותר ויותר תושבים הבחינו כי המזוזה על מפתן ביתם נעלמה, נראה היה כי בעיר מסתובב גנב מזוזות סדרתי. במהלך ערב החג השני של הפסח הצליחה המשטרה לפצח את החקירה כאשר ככל הנראה נתפס חשוד בשעת מעשה.
באחד מהבניינים בשכונת קרית בן גוריון בחולון הייתה ממוקמת מצלמת אבטחה פרטית של תושבי הבניין, שקלטה את החשוד, לטענת המשטרה - תושב איו"ש שעובד באופן קבע בחולון, בשעת מעשה. החשוד אותר על ידי המשטרה בעיר, והובא לחקירה, שם הכחיש את המיוחס לו.
המשטרה אף טוענת, כי לאחר זיהויו, הוא נעצר ברכב עם שוהה בלתי חוקי נוסף מן השטחים, ולחשוד עצמו ישנן הרשעות משנת 2021 באיומים, ואפילו תיק פתוח על עבירות לאומניות.

2 צפייה בגלריה
הומלס
הומלס
בעל הרשעות קודמות
(צילום המחשה: shutterstock)

במהלך הארכת מעצר שבוצעה בפני השופטת מירי הרט-ריץ בבית המשפט השלום בתל אביב, בא כוחו של החשוד הגיב לטענה זו: "לחשוד מותר לעבוד בארץ, כיוון שיש לו היתר שהייה בישראל והוא מנוע גירוש, כך שהעניין הלאומני לא לעניין".
רס"ר יבגני קפילביץ' ממשטרת חולון מסר לשופטת, כי לפי הסרטון שהוקלט על ידי המצלמות: "רואים אותו בבניין בו נתלשו מזוזות והוא עושה מה שהוא עושה והולך לדירה הבאה. הוא מתועד בשתי דירות". השופטת שאלה את השוטר אם הוא עובד באיזור או בבניין סמוך, והאם נחשד בהסגת גבול, ואילו השוטר השיב כי "עצם הנגיעה במזוזה זו הסגת גבול".
בא כוחו של החשוד המשיך ואמר: "מדובר באירוע שאין צורך במעצר. התיעוד נמצא בפני בית המשפט, ומה שיש בידי המשטרה – יש. החשוד אמר שהוא לא צריך את המזוזה, וזה מעלה תהייה מדוע בית המשפט מתעסק בעבירות מסוג אלו, תיקים כאלה לא צריכים להגיע לבית המשפט".

קראו גם:

השופטת שקלה את התיק ובסופו של דבר השיבה, כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשוד, ואולם עוצמת החשד אינה גבוהה. למעשה, החשד נסמך על הודעתה של אחת המתלוננות, הטוענת כי נגנבה מזוזה מדירתה. בעיון בסרטון, לא ניתן לאמור בוודאות כי הוא מתעסק עם מזוזה או מזוזות של דלתות הבניין".
השופטת החליטה לחייב את החשוד בדמי ערבות של 4,000 שקל, תוך איסור יצירת קשר כלשהו – ישיר או עקיף, עם מי מהמעורבים בפרשה (חשודים, עדים או מתלוננים) וזאת למשך 30 יום. בנוסף, על החשוד להתרחק מהכתובת בקרית בן גוריון חולון למרחק של לפחות 100 מטרים, למשך 30 יום מהיום, והוא נשלח למעצר בית עד להמשך חקירה ואיסוף ראיות של המשטרה בנושא.