תושבת חולון ששימשה כשוטרת במחוז תל אביב מואשמת שהעבירה מידע חסוי ורגיש לבן זוגה החשוד בעבירות זיוף וסחר בנשק. בין היתר איפשרה לו להאזין לשיחות שלה עם חוקרים ושוטרים וצילמה עבורו מידע חסוי של המתלוננים נגדו.
המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד נטע קוניו (37), שוטרת באגף התנועה במחוז תל אביב במשטרה, המייחס לה ריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות והפרת חובת סודיות.
1 צפייה בגלריה
שוטרת
שוטרת
מסרה מידע חסוי לחבר
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דניאל שחף, קוניו ניהלה קשר אינטימי עם צעיר כבן 22 בעל רקע פלילי עשיר. חודשיים לפני שהכיר את קוניו נפתחה נגד הצעיר חקירה, בין היתר בחשד לביצוע עבירות זיוף וסחר בנשק.
בכתב האישום נגדה נטען, כי קוניו נהגה בהזדמנויות רבות ובמועדים שונים לנצל את סמכויותיה המשטרתיות ולהפיק פרטים ממאגרי המידע המשטרתיים הממוחשבים שלא לצורך תפקידה, ולהעבירם לצעיר שעימו ניהלה קשר באמצעות צילומי מסך.
בין היתר נטען כי קוניו הודיעה לצעיר על עצם קיומה של חקירה סמויה נגדו ונגד אחרים, בחשד לעבירות נשק שונות, וזאת לאחר שנחשפה לעובדה זו מעיון במאגרי המידע.
לאחר מספר חודשים נפתח נגד הצעיר וחברו תיק נוסף, ולמרות שתיק החקירה נגדם היה חסוי, קוניו מואשמת בכך שניצלה חלון הזדמנויות בו טרם סווג התיק כחסוי והוציא ממנו מידע אותו מסרה לצעיר, שכלל לא ידע שמתנהלת נגדו חקירה נוספת.
במקרה אחר קוניו נאשמת כי בילתה עם הצעיר בשעות הלילה, ובזמן שישבו יחד היא התקשרה לשוטרת אחרת ודלתה ממנה מידע על החקירה הצפויה לצעיר, ואף התקשרה לחוקרת נוספת וביקשה ממנה להוציא עבורה מידע על החקירה זאת מבלי שהחוקרת ידעה שבצד השני של הקו מאזין לה החשוד בעצמו.
בין היתר נטען כי היא גם הדליפה לו מידע בנוגע לתיק חקירה של תאונת דרכים בה היה מעורב ובה נפגעו עוברי אורח, ואף העבירה מידע פרטי על אחת מהנפגעות בתאונה, ובמקרה אחר פעלה על מנת לבטל לו דוח תנועה, דבר שלא צלח כיוון שעמיתיה סירבו לשתף פעולה.
כל העדכונים - חדשות חולון