בחודש מאי 2019 הוצתה דירה ברחוב פנחס לבון בחולון. דלת הדירה עלתה באש ושלושה ילדים בני שש, 12 ו-13 נאלצו לקפוץ מחלון על מנת להציל את חייהם. הם פונו במצב קל לקבלת טיפול רפואי. כעת מתברר כי הרקע למעשה היה חוב כספי קטן של אחיהם. והעונש?
1 צפייה בגלריה
החשוד הורחק למשך חודש מביתו
החשוד הורחק למשך חודש מביתו
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עו"ד דיה בן אסא וגיא רוסו מפרקליטות מחוז תל אביב פלילי, בתקופה הרלוונטית לאירועים עסק אחד הנאשמים, שוקי קוסטיקה, במתן הלוואות - ואחיהם הגדול של הילדים לווה ממנו סכום של 7,000 שקל.
במהלך פברואר 2019, לאחר שהאח לא החזיר את חובו, הגיע קוסיטקה לביתו מצויד בפטיש. באותה העת שהו בבית אמו של האח ובן זוגה אשר טענו בפניו כי הוא לא בבית וביקשו ממנו לעזוב. למרות האמור, החל קוסטיקה להכות באמצעות פטיש בדלת הבית.
כיוון שגם לאחר האירוע המדובר לא שולם החוב, החליטו קוסטיקה ושותפו למעשה, בן משה צרוינסקי, להצית את הדירה בה התגורר האח. במהלך מאי 2019 בעוד שלושת אחיו הקטינים שוהים לבדם בדירה, הגיעו השניים עוטים קסדות לראשם והחלו לבעוט ולהלום בדלת בחוזקה.
קראו גם:
האחות בת ה-13 ניגשה לדלת והבהירה להם כי הוא אינו מתגורר עימם וכי היא ילדה ואין ברשותה מפתח לדירה. בתגובה לכך שפכו השניים בנזין על הדלת והשטיחון והבעירו את דלת הדירה. האש שאחזה בדלת חדרה אל תוך הדירה והציתה את נעליה של האחות. בעת שדלת הדירה עולה באש ברחו הקטינים לחדר הכביסה וקפצו מחלון הדירה בעוד הקטינה בת ה-13 נושאת על גבה את אחיה בן ה-6.
בית המשפט גזר 8 שנות מאסר על קוסטיקה ו-6 שנות מאסר על צרוינסקי, שהורשעו בין היתר בסחיטה בכוח, הצתה וחבלה בכוונה מחמירה. בנוסף, נגזרו על הנאשמים קנסות, מאסר על תנאי ופיצויים לשלושת הקטינים בסכום מצטבר של 135,000 שקל.
בגזר הדין קבע בית המשפט כי: "עבירת סחיטה בכוח, שלעיתים מלווה באיומים או בהיזק לרכוש, מאפיינת התנהגות של עולם תחתון, פוגעת באושיות סדרי החברה ומחייבת הטלת עונש ממש של מאסר בפועל, שיאפשר הרתעה ועידוד של קורבנות העבירה לשתף פעולה עם רשויות החוק... הוכח ונקבע כי הנאשמים היו מודעים לכך שבעת הגעתם למקום שהתה בדירה ילדה קטנה אחת לפחות, שהיו התקיים עמה דו שיח מעבר לדלת, והם אף לא מצאו לנכון לברר שמא שוהים בדירה ילדים נוספים".
כל העדכונים - חדשות חולון