שוב מחדל בצהרוני רשת "קהילה ופנאי" בחולון: חמישה ילדים בני חמש יצאו מהצהרון וטיילו לבדם ברחוב. "הם הלכו להחזיר כדור וכשראו שאף אחד לא מפריע להם תכננו להגיע לפארק שנמצא במרחק של כמה כבישים מהגן".
בשבוע שעבר פורסם במיינט חולון כיצד ילדים בצהרון של רשת קהילה ופנאי יצאו למרפסת הגן לבדם והשליכו ממנה חפצים, וכעת מתברר שוב כי ילדי הצהרונים יכולים לעשות ככל העולה על רוחם.
הפעם המקרה התרחש ברחוב שטרוק בשכונת רסקו, כאשר בשבוע שעבר יצאו חמישה ילדים מהצהרון וטיילו ברחוב.
1 צפייה בגלריה
"טיפסו על השער". מתחם הגן, השבוע
"טיפסו על השער". מתחם הגן, השבוע
"טיפסו על השער". מתחם הגן, השבוע
(צילום: יריב כץ)
קראו גם:
אמא של ילד אחר שהגיעה למקום איתרה אותם. "היא התקשרה אליי וסיפרה לי שהבת שלי ועוד כמה ילדים יצאו מהגן", משחזרת אם של ילדה מהגן. "הייתי בשוק, אבל רווח לי שהיא מצאה אותם לפני שהם התרחקו או עברו כביש. בכנות, כבר הרבה זמן שאני לא רגועה לגבי הצהרון הזה. בשעות הבוקר בגן הכל טוב, וברגע שעוברים לצהרון זה כאילו מחליפים את הילדים. יש בלגן, זורקים כיסאות, הילדים חוזרים פרועים ואין שליטה על המצב. אולי כל אחת מנשות הצוות בסדר, אבל יחד הן לא הסתדרו. בכל מקרה, כמובן שלא העליתי בדעתי שזה יכול להגיע למצב כזה".
בשיחה עם הילדים התברר כי החבורה הנחושה תכננה בילוי בפארק סמוך. "זה היה בזמן חוג, כשחלק מהילדים בפנים וחלק בחוץ. הם אמרו שברח להם הכדור, אז הבת שלי ועוד ילד יצאו להביא אותו. פשוט טיפסו על השער וירדו במדרגות לרחוב, כי הגן שלנו בקומה העליונה. כשהם ראו שאף אחד לא מעיר להם ולא מנסה להחזיר אותם לגן, הצטרפו אליהם עוד ילדים, ויחד הם תכננו להגיע לפארק דורון, גן משחקים שבדרך אליו יש מספר כבישים. אני לא רוצה לדעת מה היה קורה אם הם היו מגיעים לשם".
לאחר המקרה קיימה רשת קהילה ופנאי שיחה עם ההורים והובטח להם כי יינקטו אמצעים כדי שמקרה דומה לא יקרה שנית. "הבנתי שהורו למאבטח להישאר עד סוף היום, ולא רק בשעות הגן, וגם חלק מהצוות זומן לשימוע. הילדים שלנו סיימו את הגן ועולים לכיתה א', אבל אני מאוד מקווה שמעכשיו יקפידו יותר בצהרונים".
מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "מתחקיר שקיימנו בנושא עולה כי בזמן פעילות הצהרון מספר ילדים שחקו במרפסת בליווי אחת הסייעות. ללא רשותה ומבלי ששמה לב ירדו כמה ילדים לחצר להביא כדור. שלושה מהם יצאו משער הגן בזמן שההורים נכנסו למתחם לאסוף את הילדים והם הוכנסו חזרה לגן. אנו מבקשים להדגיש כי אנו רואים את המקרה כחמור ביותר, ואנו נוקטים בכל הצעדים הנדרשים על מנת שמקרה כזה לא יישנה. תגברנו את אבטחת שער הכניסה למתחם לאורך כל שעות היום, תגברנו את הגן באנשי צוות נוספים, חידדנו נהלים ואנו פועלים בשיתוף פעולה עם ההורים בפעולות הסברה לילדים. הצוות המעורב במקרה יוזמן לשימוע".
כל העדכונים - חדשות חולון