מבקרים במוקד העירוני ביקשו לדעת כיצד פועלות המצלמות שמרשתות את חולון, והופתעו מהתשובה. "אמרו לנו שבשלב זה כל המצלמות הן רק דמה. על מה השקיעו מיליוני שקלים?".
2 צפייה בגלריה
"נשאלו שאילתות". ליאורה פור
"נשאלו שאילתות". ליאורה פור
"נשאלו שאילתות". ליאורה פור
(צילום פרטי)
קראו גם:
במסגרת סיורים שנערכים בעיר לחיזוק הקהילה, נערך גם סיור בבניין העירייה, במהלכו ביקרו תושבים ופעילים חברתיים במוקד העירוני, שם שמו הבחינו במסכים שמציגים את בניין העירייה מבחוץ.
אחת המבקרות שאלה אם ניתן לראות במסכים מוקדים נוספים בעיר והופתעה מהתגובה. "נאמר לי שכל שאר המצלמות בעיר לא מחוברות, והן דמה בלבד", סיפרה המבקרת ליאורה פור, יו"ר "המשמר החברתי" בחולון.
כזכור, לפני כמה שנים הוחלט בעירייה להציב מצלמות רחוב במטרה להגביר את תחושת הביטחון של התושבים, ובחודש אוגוסט 2016 זכתה חברת "מגל" במכרז בשווי חמישה מיליון שקלים להצבת מאות מצלמות בעיר.
2 צפייה בגלריה
מצלמות, מצלמה
מצלמות, מצלמה
המצלמות עובדות?
(אילוסטרציה: shutterstock)




"זכור לי שנשאלו שאילתות על מצלמות וגם הונחו שלטים על מצלמות קיימות, לכן הייתי מאוד מופתעת מהתשובה", אומרת פור. "עיריית חולון עובדת עלינו? איפה ובידי מי הביטחון ובטיחות הציבור? סומכים על מצלמת דמה? זה מרגיש שמשקרים לציבור שוב ושוב ומפקירים את ביטחונו".
מהעירייה נמסר: "הקצינו תקציבים גדולים להתקנת מצלמות במוסדות ציבור ובמרחב הציבורי, שמחוברות למוקד העירוני. העירייה ממשיכה בביצוע הפרויקט בהשקעה של 1.4 מיליון שקלים, להתקנת 140 מצלמות נוספות. בנוסף, יכוסו 16 אשכולות גנים ו־26 בתי ספר בכ־330 מצלמות".