רכבת ישראל הודיעה השבוע על שינוי בלוחות הזמנים, ותושבי חולון ובת ים פשוט לא מצליחים להתאים את עצמם למצב החדש. "הרכבת אמורה להיות הכלי הכי יעיל עבורי, אבל בפועל היא פשוט מיותרת", אומרת נוסעת תושבת חולון.
1 צפייה בגלריה
תחנת קוממיות
תחנת קוממיות
תחנת קוממיות
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
לקראת סיום חישמול קו הרכבת הרצליה־אשקלון, פרסמה רכבת ישראל שינויים בלוח הזמנים שעתידים להיכנס לתוקף ב־26 בדצמבר. לוח הזמנים החדש אולי משפר את המצב באזורים אחרים בארץ, אך עבור תושבי חולון ובת ים מדובר בהרעה משמעותית בתדירות הרכבות באיזור.
"סיום חישמול קו הרצליה־אשקלון היה אמור להביא בשורה של שיפור שירות לנוסעות ולנוסעים", אומר יו"ר "תחבורה בדרך שלנו" ותושב חולון, מקס מורוגובסקי, "אך מבדיקת לוח הזמנים עולה כי בחלק מהתחנות השירות חזר לרמה של שנת 2019, ובחלק אחר, כמו בחולון ובת ים, רק הורע יחסית למצב שלפני החישמול. עמותת תחבורה בדרך שלנו, הפועלת למען שירות טוב יותר לנוסעים, עומדת כמו תמיד על המשמר וקוראת לתיקון פערי השירות שהתגלו, בטרם ייכנס לוח הזמנים לתוקף".
העמותה אף שלחה מכתב בהול למשרד התחבורה ובו היא מעלה שלושה נושאים עיקריים שרלוונטיים לחולון ובת ים: הרחבת הדילוג בשעות העומס על תחנות חולון ובת ים, למען חיסכון בזמן לטובת אשדוד וראשון לציון, קביעת שעת יציאה של כלל הרכבות במוצאי שבת לשעה 21:00, בעוד שהשבת יוצאת כבר ב־17:30, וקיומן של תקלות נרחבות בחיפוש רכבות באתר הרשמי של רכבת ישראל.
את כל השינויים האלה צפוי לחוות גם תושב חולון, אדיר כהן: "אני עובד במשמרות ליד תחנת תל אביב - האוניברסיטה. הרכבת היתה שיקול משמעותי עבורי כשלקחתי את העבודה וזאת בדיחה, כי אני כמעט לא משתמש בה. אמנם אני לא יוצא בשעות העומס כמו כולם בגלל המשמרות שלי, אבל מספיק שפספסתי רכבת ואני צריך להמתין חצי שעה. המשמעות היא שהרבה פעמים אני מתכנן לחנות ליד הרכבת אבל בדרך מחליט לא לקחת סיכון ולהמשיך עם הרכב. כשאתה מטייל בחו"ל אתה מבין איך רכבת אמיתית צריכה לעבוד. היא צריכה להיות תחליף לתחבורה ציבורית על הכביש, אבל אין קו אוטובוס שחוצה שתי ערים ומגיע פעם בחצי שעה, זה פשוט לא ריאלי".
למרות הבעיות החדשות, נראה כי השינויים שעומדים להיכנס לתוקף בתחילת השבוע הבא עדיין רלוונטיים, ובדומה לכהן, ייאלצו נוסעי הרכבת להחליט אם הנסיעה בה עדיין משתלמת עבורם.
תגובת רכבת ישראל תתפרסם כשתתקבל.