עשרה חודשים אחרי ביטול קו האוטובוס 129 מראשון לציון הנוסעים זועמים: "מדוע מתעללים באנשים המבקשים לצאת למקום פרנסתם ומשוועים לתחבורה בסיסית?".
2 צפייה בגלריה
קו 129 בראשון לציון
קו 129 בראשון לציון
קו 129 בראשון לציון
(צילום: מוטי קמחי)

בחודש יוני 2023 בוטל קו 129, מדובר בקו עמוס שהיה מתחיל את הנסיעה במסוף אבי האסירים בראשון לציון משם ממשיך לתחנות מרכזיות בראשון לציון, מתקדם לכיוון תחנות מרכזיות בתל אביב כמו שוק הכרמל ודיזנגוף סנטר, ומסיים את המסלול בנמל תל אביב.
במקום הקו הקבוע החל לפעול קו 29, שנכנס לשכונת תל גיבורים, ג'סי כהן וציר רחוב אילת בחולון ומסיים את מסלולו במחלף וולפסון. מטרת השינויים היתה לעקוף את העבודות של הרכבת הקלה ובמסגרתם גם נוספו 2 קווים חדשים.

קראו גם:

כבר עם תחילת השינוי התריעו הנוסעים כי המהלך החדש יגרום לעומסים ואי נוחות, אך בחברת דן שמפעילה את הקווים הסבירו כי הם כפופים להחלטות משרד התחבורה. בחודשים האחרונים נרשמים עומסים כבדים על קו 173 שהפך לברירת המחדל היחידה של נוסעים רבים מראשון לציון לתל אביב.
"מהרגע הראשון הזהרנו שכל השינויים הם לטובת חולון ועל הגב שלנו", טוען נוסע קבוע בקו, "ביטלו קו שמפוצץ ולא טרחו למצוא אלטרנטיבה. ניתקו את ראשון לציון מתל אביב, הקו היחיד שנותר לנו, עמוס ופקוק. במקום לעודד תחבורה ציבורית, כדי להוריד את העומסים סביב הרכבת הקלה, מעודדים אנשים לנסוע במכונית הפרטית שלהם".

2 צפייה בגלריה
אוטובוס דן
אוטובוס דן
"ניתקו אותנו מתל אביב"
(צילום ארכיון: מוטי קמחי)

גם מי שמעוניין להגיע לתל אביב מאוחר יותר, מתמודד עם שעות יציאה מאוד דלילות, לטענתם. "מדוע אין מי שיבלום את המהלך הזה?", אומר תושב שכונת קרית גנים.
ממשרד התחבורה נמסר: "סגירת ציר אלנבי באוגוסט 2023, הובילה לביטול קו 129. בהתאם לאופי הצירים, הוחלט על חלוקת קווים בין הצירים החליפיים, כך שאוטובוסים במרכב עירוני נוסעים ברוטשילד, ואוטובוסים במרכב בינעירוני מוסטים לציר בגין/המסגר. יודגש, כי קיימים קווים רבים, בנוסף לקו 173, מראשון לציון לתל אביב, כמו קו 190. למרבית הנוסעים מראשון לציון קיימות חלופות שירות עדיפות על קו 129. בנוסף, על פי הנתונים בידינו קו 173 אינו מתאפיין בעומס מיוחד, אך ככל שידוע על שעה ספיציפית עמוסה יש לעדכן את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, על מנת שתיבחן אפשרות לתגבור או שינוי לוח הזמנים של הקו.