עונת הנחשים בחולון מתחילה. השבוע פרסמה עיריית חולון אזהרה לתושבים מפני נחשים ארסיים שעלולים לפקוד את השכונות ברחבי העיר בתקופה הקרובה.
3 צפייה בגלריה
 נחש. אסור לפגוע בהם
 נחש. אסור לפגוע בהם
העונה מתחילה. היזהרו מנחשים בחולון
(המחשה: shutterstock)

המכתב שנשלח לכל תושבי העיר נפתח במשפט: "הנחשים מתעוררים משנת החורף שלהם. עיקר פעילותם מתחילה עם רדת החשיכה. חשוב להיות מודעים לסביבה ולשים לב למה שקורה סביבכם כאשר אתם יוצאים החוצה".
מוני נהוראי, מנהל בחברת "טבע הדברות" במועצה המקומית אזור, הזוכה מזה מספר שנים ברצף במכרז העירוני ללכידת נחשים ברחבי העיר חולון, מספר כי, "בעונת הקיץ נלכדים בחולון כעשרה נחשים מדי חודש בממוצע".
איפה הם בדרך כלל נתפסים?
"רוב הנחשים נתפסים באזורי הבנייה בעיר, כמו ח-501 ובאזור התעשיה, אך גם בשכונות קריית בן גוריון באזור מקווה ישראל ובקריית שרת, בחצות בתים, בחורשות ובגנים".
החודשים שבהם נוטים יותר להיראות נחשים ומהווים סיכון לבני אדם הם מחודש אפריל ולתוך חודשי הקיץ, אז מתחילים הנחשים להתעורר משנת החורף שלהם ועיקר פעילותם מתחילה ברדת החשיכה.
רוב הנחשים שנתפסים בחולון, נתפסים מחוץ למבנים ולבתים, אך בשנה שעברה היה מקרה של נחש שנתפס בתוך מפעל באזור התעשיה ומקרה אחר של נחש שחור שהסתתר בין ארגזי הירקות בחנות ירקות ברחוב אילת, שלאחר נסיונות מרובים לאתרו, הוא ברח ונעלם.

3 צפייה בגלריה
עונת הנחשים מתחילה
עונת הנחשים מתחילה
עונת הנחשים מתחילה
(צילום המחשה: canva)

הנחשים הנפוצים בחולון הם צפע, זעמן זייתני, זעמן שחור וצפע ארץ ישראלי.
נהוראי מסביר, כי בישראל 41 מיני נחשים, תשעה מהם ארסיים: "הנחש הארסי ביותר הנפוץ ביותר באזורנו הוא הצפע המצוי, בעל הראש המשולש וצורת מעוינים בצבע חום בהיר על גבו".

קראו גם:

כיצד אפשר למנוע הופעה של נחשים באזור מגורים?
"הנחש ניזון ממכרסמים, עכברים, חולדות, ולכן עדיף לשמור על אזורים נקיים ממכרסמים על ידי טיפול מנע. בחצרות הבתים, יש לנכש עשבים וקוצים ולהרים בזהירות גרוטאות ופסולת המהוויים מקומות מסתור לנחשים".

3 צפייה בגלריה
נחש בחולון. שימו לב איפה הם מסתתרים
נחש בחולון. שימו לב איפה הם מסתתרים
נחש בחולון. שימו לב איפה הם מסתתרים
(צילום המחשה: canva)

נחשים בחולון - הנחיות האזהרה שפרסמה העירייה לתושבים


  • הימנעו מהכנסת ידיים או רגליים לשיחים למחילות, מתחת לאבנים או כל מקום בו עלול להסתתר בעל חיים ארסי.
  • אם אתם ישנים בשטח, מומלץ לסגור את כל הציוד בתיק. יש לבדוק היטב את כל הפריטים שהושארו בלילה ולא לגעת או ללכוד חיות בר באשר הן.
  • הקפידו על חצר נקייה מגרוטאות, מאבנים משיחים וממקומות מסתור פוטנציאליים לנחשים.
  • הימנעו מהצבת כלובי מכרסמים וציפורים בחצר, מאחר וכלובים כאלה מושכים את הנחשים.
  • גם פיזור מזון המיועד לחיות המחמד המשפחתיות בחצר עלול למשוך עכברים וחולדות שיביאו איתם את הנחשים.
  • במידה שזיהיתם יש לתת לנחש למצוא לעצמו דרך מילוט, אין לנסות לתפוס את הנחש או לגעת בו.
  • אם הבחנתם במישהו שנפגעו, דאגו לפינוי מיידי למוקד חירום רפואי. יש להשכיב ולהרגיע את הנפגע. קבעו את האיזור שהוכש. אין לחתוך את המקום או למצוץ את הדם במקום ההכשה. אין לבצע חסימת עורקים או להניח קרח.
  • כלבים ושאר חיות מחמד שנפגעו צפויות לשדר חוסר מנוחה, ליילל או להקיא. בשלב מאוחר יותר ניתן יהיה להבחין גם בנפיחות מקומית. במידה שההכשה היא באיזור הראש או קרוב לכלי דם מרכזיים, בעל החיים זקוק לפינוי ולטיפול רפואי מיידי! חוסר טיפול מיידי עלול להוביל למוות.
  • בכל מקרה בו מזהים נחש – התקשרו במהרה למוקד העירוני 106.