כאשר ליאור אברהם (44) תושב חולון ואב לשלושה שמע על פריצת מאות המחבלים לישובי הדרום ומעשי הזוועה שהתרחשו שם, הוא החליט שיש צורך דחוף להגן על הבית. הוא הודיע על הקמת משמר אזרחי ופרטי, כיתת כוננות שתשמור על תושבי חולון בשעת חירום.
2 צפייה בגלריה
כוחות ההצלה
כוחות ההצלה
כוחות ההצלה בדרום. מבצע חרבות ברזל
(צילום: דוברות מד"א)
"מעולם לא הקמתי מיזם, שאני מקווה שלעולם לא נצטרך להפעיל אותו", אומר ליאור אברהם ל"מיינט חולון" ומסביר: "הקמתי את היחידה המיוחדת בחולון - משמר העיר, שתאגד לוחמים, נושאי נשק, חובשים, תומכי לחימה ובעלי יכולת לנהל אירועים רחבים, במידה ונצטרך. הבנתי שאין לנו על מי לסמוך, אלא על עצמנו. ראינו זאת בשתי היממות האחרונות".

קראו גם:

אתה חושב שיש בזה צורך? הרי יש משטרה ושיטור עירוני בעיר
"יש תחנת משטרה ויש שיטור עירוני, אבל חולון לא יכולה להתמודד אם יהיו פה 20 או 30 מקרים בבת אחת. יש לנו שלוש ערים מעורבות מכל כיוון, ושב"חים שעובדים פה באופן יומיומי. אי אפשר לחכות למצב חירום שיגלו זאת מאוחר מדי. הקמתי ארגון שלא מחליף את המשטרה ולא את השיטור העירוני – אנחנו נותנים מענה מיידי ושכונתי עד להגעת הכוחות".

2 צפייה בגלריה
ליאור אברהם
ליאור אברהם
ליאור אברהם. "אי אפשר לחכות למצב חירום"
(צילום: פרטי)

אברהם שהיה בעצמו לוחם בצה"ל מסביר כי היחידה מגייסת כעת לוחמים לשעבר, נושאי נשק, רופאים וחובשים, אנשי מודיעין וטכנולוגיה, לצד אנשי מטה לסיוע ללוחמים. "היחידה אינה עוסקה בתרומות, סיוע נפשי או כל פעילות שאינה הצלת חיי אדם", הוא מדגיש ואומר: "חשוב לציין, הקבוצה היא פרטית, ואף גוף כלכלי, עירוני או פוליטי אינו עומד מאחוריה, וגם לא יעמוד מאחוריה. אנחנו לא אוספים תרומות – רק רוצים להציל חיים".
איך אתם מגייסים אנשים?
"כל תושב חולון יכול להצטרף, כמובן בעדיפות ללוחמים ונושאי נשק. אנחנו פוגשים אותם ומוודאים שהם ישראלים, מזהים אותם, ואז מצרפים לקבוצה שקטה בווטסאפ שתכנס לפעולה בשעת חירום, עד להגעת הכוחות המיוחדים הרשמיים".
מי יכול להצטרף לקבוצה?
"ההצטרפות מיועדת עבור לוחמים (05+), נושאי נשק, רופאים, חובשים, בעלי ידע טכנולוגי לניהול חמ"ל ותומכי לחימה. גורמים שאינם נמנים עם דרישות אלו, מתבקשים לא לפנות".
לפרטים נוספים והצטרפות לחצו כאן
פורסם לראשונה: 08:18, 11.10.23