אחרי שתושבים מחולון פוצו במאות אלפי שקלים בגלל הקרבה של בתיהם לנתיבי איילון, אותם בתים עשויים להפוך לגורדי שחקים. "כיצד דירות שקיבלו פיצויים עקב הקמת הנתיב והנזקים שנגרמו להם, יכולות להפוך למתחם ענק של דירות חדשות?", תוהה גורם המעורה בעניין, "הדירות החדשות לא יסבלו מהנזקים?".
1 צפייה בגלריה
"ייצאו שוב למאבק משפטי?". רחוב האורים
"ייצאו שוב למאבק משפטי?". רחוב האורים
"ייצאו שוב למאבק משפטי?". רחוב האורים
(צילום: נמרוד גליקמן)
במסגרת ההתחדשות העירונית בחולון נעשה ניסיון לקדם תוכנית פינוי־בינוי למתחם של בניינים ברחוב האורים מספר 2, 4, 6, 8 ו־10, שנמצאים בסמוך לנתיבי איילון וכיום מתגוררים בהם 170 בתי אב על שטח של כעשרה דונמים.
הבניינים מתוכננים להפוך לארבעה גורדי שחקים בגובה של 30 קומות, עם דירות יוקרתיות, מעליות, מרפסות, חניות וכל הפינוקים שבעלי נכסים ישנים יכולים לקוות להם מהליך פינוי־בינוי.
למרות זאת, גורמים המעורבים בהליך טוענים כי לא בטוח שמדובר במהלך חיובי, שכן רחוב אורים היה בליבו של המאבק נגד נתיבי איילון, כאשר דיירים מרחובות סמוכים לכביש תבעו מהחברה פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו להם. בין היתר הם טענו שהם סובלים מרעש, זיהום אוויר ואי־נעימות הכרוכה בקרבה לנתיב ראשי ומרכזי.
לאחר מאבק משפטי ממושך, התושבים ניצחו ופוצו במאות אלפי שקלים, כאשר רבים מהתובעים הם דיירי רחוב אורים.
על כן תמוה למה דווקא באיזור זה מעודדים הגדלה של מספר יחידות הדיור.
בנוסף, על פי תוכנית המתאר הארצית לדרכים, המכונה תמ"א/3, אין לבנות בשטח שנמצא במרחק של פחות מ־300 מטרים מהנתיב הראשי, במקרה הזה נתיבי איילון, ועל פי גורמי מקצוע, לא ברור כיצד תאושר בנייה בשטח.
"זה אישור אבסורדי", טוען אותו גורם. "אני לא מבין איך בכלל מקדמים דבר כזה. מישהו חייב לתת הסבר כיצד דבר כזה קורה. כיצד בניינים של בעלי דירות שקיבלו פיצויים עקב הקמת הנתיב והנזקים שנגרמו להם, יכולים להפוך למתחם ענק של דירות חדשות? הרי גם הדירות החדשות יסבלו מהנזקים, האם שוב ייצאו למאבק משפטי?".
קראו גם:
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון לא אישרה דבר ושום תוכנית לא הוגשה לה לקידום התחדשות במגרשים ברחוב אורים 2, 4, 6, 8, ו־10. מגרשים 10-2 ברחוב אורים יוכלו להתחדש בהתאם להגדרתם בתוכנית הכוללת להתחדשות עירונית ח/619, מיד עם אישורה. במידה שתוגש תוכנית כזו לעירייה, היא תיבחן על פי חוק.