יואב מזרחי (40) נשוי ואב לשלושה, בעל סטודיו לפיטנס YMF בבת ים, מספר כי הקורונה תפסה אותו בעיצומו של בניית העסק החדש, אך לאחר מספר חודשים הוא נאלץ לסגור את הסטודיו ולחשוב מחוץ לקופסה, "גיליתי שהטיימינג שלי לפתיחת הסטודיו לא היה משהו, אבל כל עוד כולנו בריאים אנחנו נעשה הכל כדי לשרוד את התקופה ואני אומר לשרוד כי זה המצב, אני שומע על אנשים שסוגרים ונשבר לי הלב".
4 צפייה בגלריה
יואב מזרחי
יואב מזרחי
יואב מזרחי
(צילום: קובי קונקס)
קראו גם:
לכן מזרחי שנאלץ להקפיא את כל המנויים בתקופת הסגר החל לתת מענה למתאמנות שלו דרך הזום, "בהתחלה עשינו שני אימונים ביום, בוקר וערב, ובאמת נרשמה התלהבות. אך עם הזמן זה התחיל לדעוך, הרי בבית הרבה יותר מאתגר להתאמן, הילדים, השגרה השוחקת ובכלל חלק מהרעיון זה לצאת מהבית, אז כרגע אנו נותנים רק אימון ביום כדי לתת מסגרת למי שמעוניינת".
בנוסף משתף מזרחי כי הסטודיו בימיו הרגילים מלווה את המתאמנות לא רק בכושר אלא גם בליווי תזונה נכונה ולכן גם כעת כאשר הסטודיו סגור הוא דואג לשמור על קשר עם המתאמנות, "גם מי שלא מתחברות לזום, אנחנו מעודדים אותן לצאת מהבית ולשמור על תזונה ואורך חיים בריא, עד הרגע שבו נוכל סוף־סוף להיפגש בסטודיו כולנו".
"זוהי תקופה מורכבת ללא ספק, אבל אנחנו כמובן פועלים בהתאם להוראות כדי לא לסכן את המתאמנים שלנו ומצטמצמים היכן שאפשר. כרגע נתנו אישור לאימונים אחד על אחד או זוג ממשפחה גרעינית כמו בעל ואישה או אמא ובת וכמובן ממשיכים עם האימונים בזום ורעיונות נוספים לפתרונות יצירתיים".
4 צפייה בגלריה
שושי בנדבה
שושי בנדבה
שושי בנדבה
(צילום פרטי)

להגשים חלום

הסטנדאפיסטית שושי בנדבה מחולון רגילה לעמוד על במות ולהצחיק. כשאור הזרקורים כבה היא הדליקה את המסך והקליטה סדנאות לעמידה על במה, דיבור מול קהל, כתיבה ותוכן שיווקי.
"ברור שזה שוק, כי הכיף שלי זה להיכנס לאירוע בדמות מפתיעה ולהפיל את כולם מהרגליים. אני רגילה להצחיק אנשים, כאמנים זה חלק מהמהות שלנו ופתאום הכל נעלם. כשאין סגר יש מעט הופעות פרטיות אבל זו בטח לא העבודה השוטפת שאנחנו רגילים אליה. לכן החלטתי להגשים חלום ישן ולהקליט סדנאות, זה רלוונטי לכל אחד, גם בעסק וגם בחיים האישיים".
למשל?
"אנשים רוצים להיות מסוגלים להתבטא בחופשיות ועם ביטחון ותקופת הקורונה זאת תקופה מעולה להתמקד בלמידה עצמית".
מדובר בתהליך שגם את עברת?
"בוודאי. אני עשיתי את זה ופיתחתי את העסק שלי, זה דרש השקעה והרבה עבודה אבל אני נהנית מכל רגע וחשוב להמשיך לעבוד גם בימים אלו".
4 צפייה בגלריה
שרונה בנני
שרונה בנני
שרונה בנני
(צילום: קובי קונקס)

קהל היעד גדל

שרונה בנני (44) נשואה פלוס שניים, היא הבעלים של המותג "בנניס פארטי", להכנת מתוקים. "תמיד היתה לי אהבה ליופי ועיצוב, לעבוד עם הידיים ולקבל תוצר עם סיפוק גדול", משתפת בנני, שלפני כשלוש שנים החליטה לעשות שינוי מתחום היופי אל תחום הקונדיטוריה והאפייה, שהתפתחה אצלה לדבריה "מהאהבה לעיצוב".
מאז בנני היא שם דבר בבת ים עבור כל מי שמחפש עוגה, מארז מתוק, דפים אכילים או סדנה לאפייה. אך כעת בתקופת הקורונה היא אינה יכולה להעביר סדנאות פרונטלית והעבירה את הפעילות שלה לרשתות החברתיות בכלל ולאינסטגרם בפרט. "בזמן הסגר של הקורונה אנשים היו יותר זמן במדיות והיו צמאים למתכונים כדי להעסיק את עצמם ולפנק את בני ביתם, אז התחלתי לטפטף מתכונים", היא מספרת. במקביל איבדה בנני את אביה וההתמודדות שלה עם האובדן היתה באמצעות הרשת החברתית, "אני משתדלת לפזר כמה שיותר אהבה וכך בעצם ניסיתי להעסיק את עצמי כדי להדחיק קצת את האובדן, והשקעתי בעמוד שלי באינסטגרם". והפידבקים החיובים לדבריה לא איחרו להגיע, "אני מעלה בעמוד שלי מתכונים וסטורי של תהליך האפייה והיצירה, ככה שהעוקבים שלי יוכלו לקבל ערך מוסף מעצם המעקב אחריי, ובזכות זאת מגיעים אלי לקוחות מכל הארץ ולא רק מבת ים".
איך באמת הפרנסה בתקופה מאתגרת זו של הקורונה?
"דווקא בתקופה הזו שאסור לקיים אירועים ולא נפגשים עם משפחה מורחבת או חברים, הלקוחות מפצים במשלוחי עוגות או קינוחים מפוצצים לאהובים שלהם".
4 צפייה בגלריה
יפעת ברכה
יפעת ברכה
יפעת ברכה
(צילום פרטי)

מוצאים יתרונות

יפעת ברכה מחולון, יועצת עסקית ומנכ"לית מעגל תנופה, נטוורקינג לנשים עצמאיות. מאז הקורונה המפגשים הפרונטוליים עברו לזום: "יש לנו מבנה עבודה מסודר אבל הקושי האמיתי הוא להעביר את החום והחיבוק דרך המסך", מסבירה ברכה. "קיצרנו את המפגשים משלוש שעות לשעתיים, כי בדיגיטל יש פחות זמן ריכוז. האתגר האמיתי היה בסגר הראשון, כשעוד לא הבנו לאן זה הולך. היום הדברים זורמים יותר וגם פיתחנו כלים לעבודה יעילה יותר. בנוסף, בנות שחוששות לדבר מול קהל מצליחות לבצע תרגול בזום בלי מבוכה".
מי שעוד הרוויח מהמעבר של החברה לזום אלה הלקוחות הפרטיים של ברכה. "את כל הייעוץ העסקי העברתי לזום ובאופן מפתיע גיליתי שזה מסייע לנו להתמקד בעיקר. אני גם יכולה לעבור מפגישה לפגישה בלחיצת כפתור וגם לחסוך זמן כי אני לא נתקעת בפקקים או מחפשת חניה".
זה נשמע כמו התייעלות מוצלחת.
"נכון, ולכן ברור לי שגם אחרי הקורונה אמשיך לשלב ייעוץ עסקי פרונטלי עם ייעוץ בזום. זאת תקופה שמלמדת אותנו להתפתח ולגלות דברים חדשים".