לשלושה חיילים תושבי חולון יוענק ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל אות מצטיין הנשיא לשנת 2021. הדרך עבור כל אחד ואחת מהן לא הייתה פשוטה, אבל עמדו בכל מכשול. זו ההזדמנות להכיר אותם ולהתגאות.
3 צפייה בגלריה
סמ"ר אלי טיטייבסקי
סמ"ר אלי טיטייבסקי
סמ"ר אלי טיטייבסקי
(צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר אלי טטייבסקי (20) לוחם בחטיבה 401, מתגורר בחולון, בן להורים שעלו מברית המועצות.
בנובמבר 2018 התגייס אלי לקורס נתיב ולאחר מכן העלה את הפרופיל הרפואי שלו והגיע לטירונות נוב' 19 של חיל השריון בשיזפון .
אלי החל את שירותו בחטיבה 188 ועשה כחלק ממנה את הטירונות. בחלק מההכשרה ובעקבות פציעה יצא לקורס חובשים קרביים והגיש במהלך תקופת זמן ארוכה מספר טפסים על מנת לחזור ולהיות לוחם כפי שחלם.
כיום אלי משרת בפלוגה המבצעית בגדוד 52 של חטיבת השריון 401 ולאחר מסע ארוך ומלא טלטלות הפך ללוחם מן המניין.
"קיבלתי פטור משירות צבאי בעקבות מחלה, נלחמתי וסירבתי לקבל את הפטור כי אני האמנתי בדרך שלי להיות לוחם ולתרום למדינה. מבחינתי זאת שליחות", הוא מספר.
סמ"ר אלי טיטייבסקי נבחר לקבל את אות מצטיין הנשיא בזכות עבודתו הקשה ומאמציו למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר .מפקדיו גאים ומשבחים אותו על מסעו במיוחד ורואים בו דוגמא לחייל מצטיין ומוביל.
3 צפייה בגלריה
סמל מגי בן דוד
סמל מגי בן דוד
סמל מגי בן דוד
(צילום: דובר צה"ל)
סמל מגי בן דוד (19) לוחמת בגדוד 611 של חטיבת האש 282 בחיל התותחנים. בתיכון היא למדה תקשורת ואזרחות, והיא מספרת שהדבר שהיא הכי אוהבת זה לטייל בטבע.
״אמא שלי חינכה אותי מגיל קטן לקדם את כולם, לפרגן ולהרים. היא הראתה לי שכולם יכולים", היא מספרת ומוסיפה: ״לפני שהתגייסתי מאוד רציתי להתגייס למשמר הגבול בכדי להמשיך בעתיד ולהיות חוקרת במשטרה אך לא יכולתי מסיבות אישיות. הטירונות הייתה חוויה מטורפת שבה התבגרתי ולמדתי על עצמי יותר. הרגע שהכי זכור לי זה שהמפקד שלי העניק לי את הכומתה שלו, תמיד רציתי להיות במקום שמשפיע, המטרה שלי היא להראות לכולם שכולם יכולים לא משנה איזה קושי עומד בפניהם".
סמל מגי בן דוד נבחרה לקבל את אות מצטיין הנשיא בזכות העבודה הקשה, מסירות, ואחריות רבה אשר מפגינה בתפקידה.
3 צפייה בגלריה
רב"ט ירין גוזס
רב"ט ירין גוזס
רב"ט ירין גוזס
(צילום: דובר צה"ל)
רב״ט ירין גוזס (20) ראש צוות במדור טכנולוגיה ביחידת הביטחון של הקריה. הוא מתגורר בחולון, ויש לו שתי אחיות בוגרות.
ירין אובחן בתסמונת טורט כשהיה בן 5, דבר אשר לא מנע ממנו להתנדב בקהילה, לסיים את התיכון, להילחם על הגיוס לצה״ל ולא להרים ידיים אפילו לרגע.
מספר שבועות לאחר הצו הראשון קיבל ירין פטור משירות צבאי, אבל לא היה מוכן לוותר ונלחם במשך שבעה חודשים בכדי להעלות את הפרופיל ולהתגייס לשירות משמעותי.
״אמרתי לעצמי אני חייב. אין אפשרות שאני לא מתגייס כשאני יודע שאני מסוגל", אומר ירין.
את הטירונות עשה בבסיס מחווה אלון שם חווה שני התקפי טורט קשים אך האתגר לא מנע ממנו להמשיך ולסיים את הטירונות.
על מנת להתאים את סביבת העבודה והתפקיד בצורה הטובה ביותר לצרכיו שובץ ירין לתפקיד של בקר כניסות בקריה ולאחר מספר חודשים הרגיש שזה לא המקום בו יוכל לממש את הפוטנציאל, הרצון והיכולות הטמונות בו, הוא ביקש לעבור לתפקיד דורשני יותר וכיום הוא מפקד על חיילים כראש צוות במדור טכנולוגיה ביחידת הביטחון של הקריה.
״פתאום יש לך חיילים תחתיך, זה גורם לך לקום כל בוקר עם אהבה, רצון ומשמעות״, הוא אומר בחיוך.
אם חשבתם שעבורו זו הגשמת כל החלומות, תחשבו שוב. החלום שלו הוא להיות קצין בצה"ל ובחודש הקרוב יחל בתהליך המיון לקצונה שאותו מקווה לסיים ברחבת המסדרים של בה״ד 1.
רב״ט ירין גוזס נבחר לקבל את אות מצטיין נשיא בזכות עבודתו הקשה, השאיפה והגשמת החלום להתגייס על אף האתגרים, ומאמציו למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר. יישר כוח, נאחל לו המון בהצלחה!
לעדכונים - חדשות חולון