חייה של מטופלת שהגיעה למכון הדימות של קופת החולים 'מכבי' בראשון לציון, ניצלו לאחר שמנהלת המקום איבחנה כי לקתה בליבה.
1 צפייה בגלריה
שרה מאיר
שרה מאיר
שרה מאיר
(צילום: פרטי)
שרה מאיר, תושבת חולון בתחילת שנות השבעים לחייה, הגיעה לפני כשבוע לסניף קופת החולים 'מכבי' בראשון לציון על מנת לעבור בדיקת אולטראסאונד שגרתית.
"מאיר הגיעה אלינו למכון הדימות ועברה את בדיקת האולטראסאונד", מספרת מנהלת המכון, אדיסה אלעזר, שהיתה הראשונה שאבחנה שמשהו אינו כשורה. "הסתכלתי עליה והיא לא נראתה לי ממש יציבה. שאלתי אותה אם היא מרגישה טוב והיא ענתה שהיא מעט מסוחררת. מהניסיון שלי היתה לי תחושה שמדובר ביותר מסחרחורת".
אלעזר, יחד עם אחת המזכירות במקום, העבירו אותה למוקד אשפוז היום שנמצא באותו הבניין. האחיות במוקד קיבלו אותה מיד והעבירו אותה לטיפולה של ד"ר יוליה אפשטיין, רופאה פנימית, שאבחנה שהיא נמצאת בעיצומו של התקף לב חריף ומיד הורתה לפנות אותה לבית החולים".
מאוחר יותר הסתבר שההחלטה של הצוות לפעול במהירות הצילה את חייה של מאיר.

"היה לי מזל"

"אני מתאוששת בימים אלה", סיפרה מאיר השבוע. "אני מבינה את מה שעברתי רק בדיעבד, הכל רץ ממש מהר".
לדבריה, היא כלל לא ידעה שהיא בעיצומו של התקף לב. "כשיצאתי מהבדיקה הרגשתי חלשה, אבל חשבתי שזה בגלל שהייתי בצום. חזרתי למכון וסיפרתי מה אני מרגישה והם איבחנו שאני באמצע התקף. משם כבר הזמינו ניידת מד"א שלקחה אותי לבית החולים אסף הרופא ואחרי שעה כבר הייתי בצינתור. היה לי ממש מזל ואני לא יודעת מה היה קורה אם זה היה מתנהל אחרת. השלב הבא הוא להתאושש ולהגיע לשם כדי להודות לצוות על כך שהציל את חיי ולתת לו מתנה לחג השבועות".