כבר שנה דורין קאשי וליאור יחזקאל מחולון מתכננים את חתונתם. אחרי חמש וחצי שנות זוגיות השניים החליטו למסד את הקשר וביום חמישי האחרון היו אמורים לצעוד באולם אירועים עמוס באורחים ואוכל טוב. עם הוצאת הצו שמגביל אירועים ל־100 איש הבינו השניים כי יאלצו לבצע שינויים, אך ההגבלה ל־10 אנשים כבר טרפה את כל הקלפים.
3 צפייה בגלריה
דורין קאשי וליאור יחזקאל בחינה
דורין קאשי וליאור יחזקאל בחינה
דורין קאשי וליאור יחזקאל בחינה
(צילום: פרטי )
"זה לא היה פשוט, כבר דחינו את החתונה בעבר כי אמא שלי היתה באבל והשבוע שוב אנחנו נאלצים לדחות. כל אחד רצה משהו אחר אבל בסוף קיבלנו החלטה. דחינו את מסיבת החתונה כי גם האולם לא רוצה לערוך אירוע ל־100 אנשים אבל את החופה נערוך בבית הכנסת 'אהבה ואחווה' בחולון".
איך המשפחה הגיבה?
"הם היו בהלם מוחלט, אני הבת הראשונה במשפחה שמתחתנת וכבר ערכנו חינה אז כולם התאכזבו אבל שמחו שאנחנו לא מוותרים על החופה. בחודש שעבר חגגנו חינה, אני לא הספקתי לערוך מסיבת רווקות וביטלתי את מסיבת המקווה והפרשת החלה שתכננתי, אבל ליאור חגג מסיבת רווקים ביום שביטלנו. גם את ירח הדבש בפיליפינים נאלצנו לבטל וכרגע לא ידוע מה יהיה".
ומה עם ירח הדבש?
"כנראה נחגוג אצל ההורים כי אנחנו גרים שם, מצב לא פשוט. עכשיו אני משתדלת להתעסק בתכנונים של החופה, את השמלה, האיפור והשיער אני שומרת למסיבה שנעשה בהמשך ולחופה ביום חמישי (אתמול) אלבש שמלה לבנה סולידית. הבעיה שכל החנויות סגורות וגם את זה קשה להשיג. צריך מניין גברים אז זה כבר סגר לנו 10 מוזמנים לחופה. אנחנו ממש מחכים לחגיגה הגדולה, מניחה שלפחות יהיה לנו סיפור מיוחד לנכדים".

"כשיש אמונה מתגברים על הכל"

גם בני הזוג אהרלה ורבקה הומינר נישאו השבוע חרף ההגבלות. אהרלה, בנו של חבר מועצת רחובות פנחס הומינר, היה אמור להתחתן באולם אירועים בבני ברק ושינה פעם אחר פעם את התוכניות עד שלבסוף הוחלט לקיים את החתונה בהרכב מצומצם מאוד בחצרו של רבו האדמו"ר מקרעטשניף, כאשר חלק מהאורחים עוטים על ידיהם כפפות גומי והאורחים צופים בזוג המתחתן ממרפסות הבתים.
3 צפייה בגלריה
החתונה החסידית המצומצמת בצל הקורונה
החתונה החסידית המצומצמת בצל הקורונה
החתונה החסידית המצומצמת בצל הקורונה
(צילום: פרטי)
"ברגע שהתחילו לדבר במשרד הבריאות על הגבלות התכנסות החשש ניקר, אבל קיווינו שבכל זאת הכל יהיה בסדר", מספר אבי החתן. "ברגע שהוחלט על הגבלה של 100 איש, הבנו שחתונה כפי שתכננו כבר לא תהיה, והחלטנו לשריין מתחם אירועים ברחובות שבו יש כמה אולמות צמודים, אבל במוצ"ש כשהוכרז שאפשר רק עד עשרה אנשים כבר הבנו שזה משהו לא רגיל ונאלצנו לבטל גם את האולם הזה. התייעצנו עם האדמו"ר מקרעטשניף, שהורה לנו כמובן להקפיד על ההנחיות החשובות, והציע לקיים את החופה בחצר ביתו. כמו כן החלטנו להקדים את החתונה מיום שני ליום ראשון כי היו דיבורים שאולי ההגבלות יחמירו עוד יותר. מאז הוצפנו בהצעות לעזרה מצד בני הקהילה שהציעו לבשל עבורנו את המנות וכל עזרה אפשרית. מה שביקשנו היה להקפיד על ההנחיות ולכן השתדלנו לשמור על מרחק ולהתקהל לא יותר מעשרה אנשים. גם הצבנו סדרן כדי שיוודא ששומרים על מרחק, עטיתי כפפות בד על הידיים והבאנו חומרי חיטוי לידיים, כי פיקוח נפש זה לפני הכל".
הומינר מספר שהתחושה היתה מוזרה, "אבל אנחנו יהודים עם אמונה וכשיש אמונה מתגברים על הכל. אנו מאמינים שכל מה שהקב"ה עושה הוא טוב, גם אם לא תמיד אנו רואים זאת מיד, ודווקא בסוף למרות שהסעודה היתה רק בחוג בני המשפחה המצומצמת היתה שמחה גדולה. אני בטוח גם שהחתן והכלה קיבלו שיעור לחיים שלא תמיד הכל הולך כפי שמתכננים, אבל העיקר שתמיד יהיו שמחות".

"האירועים נדחו לספטמבר"

מי שחווים את המשבר בענף האירועים והחתונות בעוצמה גדולה יותר בכיס הם מפיקי האירועים והחתונות, "זה הגיע בכמה גלים", מספרת אודליה שר, מפיקת חתונות ואירועים מראשון לציון. "בהתחלה הגבילו את הכניסה לישראל ולכן קיבלתי ביטולים מאנשים שרצו להגיע לישראל כדי להתחתן. אחר כך הגיעה הגבלה ל־100 איש ולכן התחלתי לבחון אם אפשר לעשות חתונות עם מספר מצומצם של מוזמנים ובסופו של דבר הגיע השלב שאי־אפשר להתקהל וכל החתונות בוטלו. לי אישית בוטלו מספר רב של אירועים וזה לא כולל את האירועים העסקיים והכנסים".
3 צפייה בגלריה
 אודליה שר. בספטמבר יהיה טוב יותר?
 אודליה שר. בספטמבר יהיה טוב יותר?
אודליה שר. בספטמבר יהיה טוב יותר?
(צילום: אילן סימן טוב )
לדברי שר, בגלל ההנחיות הקפדניות אנשים הפכו ליצירתיים כדי להתחתן. כשהיו הגבלות ל־100 איש אז היה זוג שעשה חתונה בשלוש פעימות, כל פעם התחלפו 100 מוזמנים. בשבוע האחרון היה זוג שהתחתן על חוף הים רק עם בני המשפחה הקרובה.
"דווקא במקרה שלי זוגות שהחליטו להתחתן דרכי המצב שיחק לטובתם כי הם לא צריכים להתעסק בכל ההתנהלות מול הספקים אלא אני", היא הוסיפה, "וזה קל יותר עבורי כי אני מכירה אותם שנים. יש זוגות שעכשיו נאלצים להתמודד עם נותני שירות שלא מוכנים להחזיר כסף כי הם לא מחויבים".
לדברי שר את הימים האחרונים היא הקדישה לבחינת אירועים מחדש. "יש זוגות שהחתונות שלהם בוטלו וכעת אנחנו משריינים אירועים לספטמבר שהפך להיות חודש שרובו תפוס. הבאים קובעים לחודש דצמבר כי כולם מאמינים שזה השלב שבו כבר המגבלות יוסרו. נקווה שכך אכן יהיה".