אחרי שתי קדנציות במועצת העיר חולון (הראשונה ב־1983), אף אחד לא חשב שעו"ד שמעון חזן יפרוש מהחיים הפוליטיים, למרות שגרף בבחירות 2013 שליש מקולות המצביעים לראשות העירייה. הוא הפסיק את לימודי המשפט בארה"ב והקים את חברת "ש.מ.א חזן יזמות ובנייה בע"מ". "אחרי שנים בהן הייתי יזם, החלטתי להיות גם קבלן ולהקים פרויקטים מאפס", אומר חזן.
1 צפייה בגלריה
חזן בפרויקט ברחוב ההסתדרות
חזן בפרויקט ברחוב ההסתדרות
חזן בפרויקט ברחוב ההסתדרות
(צילום: קובי קואנקס)
לא תכננת להוריד הילוך?
"אני תמיד חי חיים סוערים כי אני איש של עשייה ולכן אני תמיד בעין הסערה, אבל המשפחה ביקשה שאנתב את האפיקים למקומות אחרים, למשרד, בו מועסקים גם בני משפחתי. לצערי אני לא יכול לתכנן הכל. לפני שלושה חודשים במהלך ערב עם חברים בסביון, בזמן שניגנתי ושרתי להם, חוויתי התקף לב. רבים לא יודעים שאחד מהסימנים זה כאב עז שמתפשט מהחזה לכיוון הלסת. רק בבוקר הרופא הבין מה קורה ומיד פינה אותי לבית החולים. עברתי צנתור, קבלתי יחס מדהים בבית חולים איכילוב וכמובן שעשיתי חשבון נפש. באותו רגע החלטתי לשנות את חיי".
כיצד נראים החיים החדשים של שמעון חזן?
"כשאני נופל פעם אחת אני קם פעמיים. תמיד שמרתי על עצמי ועשיתי ספורט, אבל מאז אני מקפיד אפילו יותר, בעיקר בזכות רעייתי שהיא בשלנית מעולה. גם החלטתי לא לקחת יותר ללב, והיו דברים שהכעיסו אותי. לפני שנתיים רכשתי שטח ובמשך שנים נאבקתי להקים עליו פרויקט. ברור לי שבגלל הרקע שלי הציבו לי הרבה מכשולים והיו לא מעט אנשים שניסו להפיל אותי. החלטתי שאני יותר לא מתעצבן ולשמחתי החוק היה לצידנו. לאחרונה קיבלו אישור להתחלת הבנייה וזה עומד להיות הבניין היפה ביותר בעיר".
המיזם עליו מדבר חזן הוא בניין בוטיק ברחוב ההסתדרות שבשכונת רסקו, לפרויקט קוראים "כוכב השחר" והוא ממוקם מעל פארק השחר. "יש בו בין 11 ל־12 דירות, שלושה חדרים, פנטהאוזים ודירות גן החל מ־1.59 מיליון שקל. עבדנו עם טל שפיגלמן ממשרד האדריכלים רדמארק ואביבה דוידוביץ, ויצרנו את הבניין הכי יפה בעיר".
יש לך הרבה ביקורת על חולון, מדוע בחרת להשקיע דווקא בעיר שכינית "עיר המתים"?
"כי אני אוהב את חולון ומאמין בפוטנציאל שלה. שנית, בחרנו במיקום מושלם, מי שרוצה שקט ושלווה בא לחולון ובאיזור בו אנו בונים יש הרבה יתרונות. הוא קרוב לתחבורה ציבורית, לקניון עזריאלי ולמוסדות התרבות בעיר".
ומה התוכניות לעתיד?
"להמשיך בעשייה. אני מנגן ושר בשמונה שפות, בימים אלה אני מקליט שירים, עובד על רומן חושני מאוד ומבלה כמה שיותר זמן עם משפחתי. אני אדם שחווה טרגדיות בחייו, איבדתי שני ילדים אך מעולם לא את שמחת החיים שלי".