בפתיחת כל שנה נדרשים הורים לילדים במעונות היום העירוניים בחולון למלא טפסים המכילים מידע על ילדיהם. בין השאר הם נדרשים למלא כתובת, מספרי טלפון, כתובות מייל ומידע אישי ורפואי על ילדיהם, כשהמטרה היא לסייע לצוות הגן להכיר את ילדיהם. איש אינו מצפה שהמידע האישי הזה ייזרק אל הרחוב כלאחר יד. כיצד קרה שקלסרים המכילים מידע רב ופרטי התגלו זרוקים ברחוב גבעת התחמושת?
3 צפייה בגלריה
המסמכים נמצאו ברחוב
המסמכים נמצאו ברחוב
המסמכים נמצאו ברחוב
(צילום: פרטי)
קראו גם:
בשבוע שעבר הופתע תושב חולון לגלות מספר קלסרים המכילים את החומר המדובר על ילדי מעונות היום של רשת קהילה ופנאי ברחוב גבעת התחמושת. מדובר בילדים שלמדו במעונות בשנה שעברה, והקלסרים הושלכו לרחוב ככל הנראה במסגרת ארגון הגן לקראת השנה החדשה.
מאחר וחלק ממטרת הטפסים היא לסייע לצוות הגן להכיר את הילדים, לכל טופס אף צורפה תמונה של הילד. האיש מיהר לאסוף את החומר על מנת שלא יחשף לזרים, ופנה למשמר החברתי בחולון בבקשה לקבל סיוע.
"נחרדתי עד נדהמתי לגלות שמדובר בקלסרים בהם תמונות ומידע על הילדים בפעוטון והוריהם כולל חוות דעת וכדומה. לקחתי את הקלסרים אלי כדי למנוע בכל זאת מידע שכזה שיגיע להשד יודע מי. אני פשוט נחרד. במידה והיה מדובר בילד שלי והמידע היה שלי מה הייתי עושה? הרי הילד שלי היה לפני שנים רבות בגן הזה, רק לחשוב על זה אני מתחלחל", כתב ליו"ר המשמר החברתי ודיירת הרחוב, ליאורה פור, אליה גם העביר את הקלסרים.
3 צפייה בגלריה
המסמכים נמצאו ברחוב
המסמכים נמצאו ברחוב
המסמכים נמצאו ברחוב
(צילום: פרטי)
"אני המומה, נכדתי היתה במחזור הזה ואני לא אתפלא אם בין כל המסמכים גם היא נמצאת", אומרת פור ומדגישה: "יש שם מידע חסוי וחשוב שכולל מצבים רפואיים ואישיים, מיילים וניידים של הורים אך גם של סבים וסבתות. אפשר לנצל את המידע הזה בכל כך הרבה דרכים, אנשים שיבקשו לשכנע את הילדים שהם מכירים אותם ואת הוריהם, קשישים שיקבלו שיחה מאדם שיש לו מידע אישי על משפחתם ועוד.
"איך הגענו למצב הזה? הרי יש חוק צנעת הפרט ולכל ארגון יש נוהל ופרוטוקול ברור על פיו נקבע כיצד לנהוג במידע חסוי. אני מאוד מקווה שלא יפילו את האחריות על המנקה, מדובר בחבילה מאוד כבדה, מי שהשליך אותה ידע מה הוא עושה".
3 צפייה בגלריה
ליאורה פור
ליאורה פור
ליאורה פור
(צילום: פרטי)
עם פניית "מיינט חולון" לרשת קהילה ופנאי התקבלה בקשה להחזיר את המידע באופן בהול.
מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: לרשת נהלים ברורים באשר לטיפול במסמכים המכילים פרטי תושבים: המסמכים נשמרים בארון נעול אשר רק למעט עובדים, המוסמכים לכך, יש אליו גישה ולאחר התיישנות החומר נגרס. עובדי הרשת מכירים את הנהלים היטב ואנו מקפידים לחזור עליהם ולהדגיש את חשיבותם. אנו רואים בחומרה את המקרה, עורכים תחקיר מעמיק בנושא ונפעל על פי תוצאותיו באופן מידי. יש להדגיש כי המסמכים הוחזרו למרכז והם יטופלו בהתאם לנוהל".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות חולון