רצף מדאיג של ארבעה מקרים בהם ילדים ננעלו בכלי רכב אירע בשבוע שעבר בחולון ובבת ים.
ביום שלישי שעבר בשעות הערב ננעלו שני ילדים, בן שנה ובת שלוש, ברכב ברחוב בר אילן בבת ים. למחרת בשעות הבוקר ננעל ילד בן שנה וחצי ברחוב פיכמן בחולון, וביום חמישי בבוקר ננעל ילד בן שנתיים ברחוב אנה פרנק בבת ים.
1 צפייה בגלריה
בלי לשבור חלון.  מתנדבי "ידידים"  והמחולצים
בלי לשבור חלון.  מתנדבי "ידידים"  והמחולצים
בלי לשבור חלון. מתנדבי "ידידים" והמחולצים
(צילום פרטי)
קראו גם:
גם בשבוע האחרון התרחש מקרה דומה - ביום ראשון בבוקר ננעלו שלושה ילדים ברכב ברחוב אילת בחולון.
כל המקרים קרו בגלל ההורים, והילדים חולצו על ידי מתנדבי ארגון ידידים המצוידים בכלי פריצה שלא דורשים את שבירת חלון הרכב, דבר שעלול להבהיל את הפעוטות שברכב.
בארגון ידידים הבינו כי מדובר בתופעה מדאיגה וקוראים להורים לאמץ את "כלל המפתח", במסגרתו המפתח לא יוצא מהיד של הנהג בשום מצב.
מנהל סניף ידידים בחולון ובת ים, מוטי עמר, שחילץ את הילדים ברחוב בר אילן בבת ים סיפר על המקרה: "קיבלתי את הקריאה כשהייתי ברחוב סמוך. באמצע עבודתי עם המונית, התקשר אלי בעל מסעדה סמוכה לכתובת ודיווח על האירוע. עידכנתי את המוקד ותוך שניות הגעתי למקום. האמא ביקשה שלא אשבור חלון. אמרתי לה שאף חלון לא יישבר היום, ובאמצעות הציוד הייעודי שברשותי, פתחתי את הרכב בצורה נקייה ובטוחה וחילצתי את הילדים בשלום היישר אל זרועות אמם המודאגת.
"בעבר אנשים מיד היו שוברים חלון מהלחץ. זה מסוכן לילדים ומזיק לרכב. לשמחתי, לאחרונה יש יותר מודעות למתנדבים שמסייעים, ואנשים יוצרים עימנו קשר בשעת מצוקה.
"הסיבה לכך שהתופעה החמירה היא שהיום להרבה אנשים יש מפתח שלא מצריך שימוש, אלא הרכב מאתר אותו מרחוק, נפתח וננעל. לכן יש לשים לב ותמיד להישאר עם המפתח ביד".