לפני יותר משלוש שנים אוכלסה שכונת המגדלים בחולון ונחשבה לאחת משכונות הדגל היוקרתיות של עיר הילדים. עם האכלוס החל גם המרכז המסחרי בשכונה לפעול, אך במקום ליצור סביבו קהילה מחוברת ונינוחה, ילדים הפכו אותו למטרד כאשר בכל לילה התכנסו בו, התקוטטו, זרקו נפצים והפריעו את מנוחת השכנים, כאשר במקרה אחד לפחות נדקר נער.
1 צפייה בגלריה
שטח המריבה
שטח המריבה
שטח המריבה
(צילום: קובי קואנקס)
גם המשטרה נאלצה להתערב ובמקרים מסוימים אף הופעלו שוטרים סמויים כדי לתפוס ילדים שנהגו במרכז כבשטח הפקר. למרות שכיום יש רגיעה, בימי חופש הדיירים מדווחים על רעש רב במקום ורבים מהם מתחרטים שרכשו דירות מעל המרכז. כעת עולה חשש כי בקרוב יוקם מרכז חדש במקום והדיירים זועמים.
קראו גם:
עיריית חולון פרסמה כי בכוונתה לנצל את השטח מול הבניין ברחוב יעקב פיכמן 11 להקמת מוסדות חינוך לילדים, זאת בהתאם לייעוד השטח, אך עם פרסום התוכנית, לקראת שלב ההתנגדויות גילו התושבים כי מתחת למוסדות החינוך יוקם שטח מסחר, והם זועמים על כך.
"ממילא מוסדות החינוך מיותרים מבחינתנו", אומר דייר ברחוב, "כיוון שיש כאן מספיק מוסדות והשטח משמש כחניה לדיירי הבניינים הסמוכים. אנחנו חיים בעידן שלכל משפחה יש שני רכבים והשטח הזה נחוץ לחניות. למרות זאת אני מבין שזכותם להקים גנים, אבל למה מסחר? לא סובלים מספיק מהמסחר בצד השני של השכונה שהם רוצים להביא את זה גם לצד הזה? הרי הם גילו בצורה הכי קשה איזה מפגע חמור זה מרכז מסחרי במקום כזה, אז למה הם נותנים לזה יד?".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בהקמת אשכול גני ילדים ברחוב פיכמן כמענה לצורכי השכונה המתהווים. האשכול נמצא בתוך מבנה קהילה מעורב שימושים שכולל גם מסחר מקומי וכיכר עירונית".
לעדכונים - חדשות חולון