"אחד מתוך שישה ילדים בישראל יחווה חרם", אומרת אורלי שמש, אם חד הורית מחולון.
"חרם על אחד פוגע בכולם - בילד או בילדה המוחרמים, וגם בילדי הרוב השקט, שלא מדברים מחשש שיהפכו למוחרמים בעצמם".
3 צפייה בגלריה
אורלי שמש
אורלי שמש
אורלי שמש
(צילום: לינה מיארה)
שמש, הבעלים של "ניתן באהבה", חברה לפיתוח משחקי ערכים ותקשורת, יוצאת בפרויקט מימון המונים ב-giveback (מבית הדסטארט). המטרה: פיתוח האפליקציה StopIT, שתיתן לילדים את הכוח לעצור את החרם הבא.
קראו גם:
מדובר בכלי טכנולוגי פשוט, ידידותי וקל לתפעול, באמצעותו יוכלו הילדים לכתוב באנונימיות מוחלטת ישירות לצוות בית הספר על ילד או ילדה שעוברים חרם או שיימינג ונמצאים במצוקה.
3 צפייה בגלריה
לעצור את החרם הבא
לעצור את החרם הבא
לעצור את החרם הבא
(צילום: יואב קליינמן)
"מה שהוביל אותי לפתח את האפליקציה הוא המקרה הטראגי שאירע בשנה שעברה: ילד בן 10 שקפץ מהקומה השישית אל מותו בגלל שיימינג בכיתה", אומרת שמש.
"הלב שלי נשבר וידעתי שחייב להימצא פתרון שיימנע את החרם, את הכאב וחלילה את האסון הבא. מדובר בהרבה יותר מאפליקציה של דיווח אנונימי - אני מאמינה שכך הילדים ינטרלו את החרם עוד לפני שהוא יתחיל לתפוס תאוצה ולפגוע בילד או בילדה הבאים״.
אז איך זה עובד? כל בית ספר יקבל אזור פרטי משלו באפליקציה, ובו יוכלו הילדים לפנות ישירות לצוות המורים מבלי להזדהות ולספר על מי שעובר חרם ונמצא במצוקה.
צוות המורים ייעזר במידע שבאפליקציה כדי להתערב מקצועית.
3 צפייה בגלריה
אפליקציית סטופ איט
אפליקציית סטופ איט
אפליקציית סטופ איט
(צילום: יואב קליינמן)
באפליקציית StopIT יהיו אנג׳לים סודיים שיציעו אפשרות לשכבות הבוגרת להתנדב דרך האפליקציה ולהיות מלאכים סודיים של ילדים צעירים מהם.
האפליקציה תכלול כלים ומידע בזמן אמת לבתי ספר: סטטיסטיקות ועקומות שינוי ולמידה וכלים יישומיים למדידת האקלים הבית-ספרי ולקבלת מידע מהימן על תחושות התלמידים באופן שוטף.
לילדים מוחרמים יהיו באפליקציה כפתורי חיוג מהיר בעילום שם למוקדי חירום 105 - הגנה על ילדים ברשת וער״ן - עזרה ראשונה נפשית. האפליקציה תכלול גם כלים יצירתיים למניעת חרם ולעידוד שיח חיובי.