התפשטות נגיף הקורונה אילץ את משרד החינוך לבטל פעילויות רבות, בהן המסע לפולין. כיוון שעלות המסע כחמשת אלפים שקל ומשולם לרוב בתשלומים, החלה כבר הגבייה עבורו באמצעות חברות האשראי. עם ביטול המסע, דורשים ההורים להשיב להם את כספם ולהפסיק את הגבייה לאלתר.
2 צפייה בגלריה
אין מסע, אבל יש תשלומים
אין מסע, אבל יש תשלומים
אין מסע, אבל יש תשלומים
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
"לא מדובר בסכומים קטנים, זה הרבה כסף ולא ברור עד מתי ימשיכו את הגבייה", מספר אב לתלמידה מתיכון בחולון. "צריך להבין שזאת לא בעיה של הורה אחד או בית ספר מסוים, זה נושא שכל מי שאיפשר לילד שלו לטוס למסע לפולין, נאלץ להתמודד איתו - זה לא בסדר".
משרד החינוך הבטיח לפרסם הנחיות, אך בשלב זה הדבר טרם קרה וכל הורה נאלץ להתמודד עם חברות האשראי בעצמו.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אורי אוסטין
עו"ד אורי אוסטין
עו"ד אורי אוסטין
(צילום: פרטי)
תושב חולון, עו"ד אורי אוסטין, קיבל את כספו בחזרה, ומציע להורים לנהוג בצורה דומה. "אף חברת אשראי לא יכולה להשיב את הכסף, זה עניין שיש לנהל מול משרד החינוך, אך אפשר לפחות לעצור את הגבייה ומי שרק התחיל לשלם יכול לעצור גם את התשלום הראשון", מסביר עו"ד אוסטין.
"על פי תקנות הגנת לצרכן ניתן לדרוש ביטול עסקה עקב כישלון תמורה, כמו במקרה הזה. למעשה ביצעתי עסקה, אך לא קיבלתי את מה שאני אמור לקבל ועל כן יש לי זכות לבטל אותה. חלק מחברות האשראי קיבלו את הטיעון הזה ועצרו תשלומים עתידים להורים מתל אביב. היתרון הוא שלא אתה רודף אחרי החברה אלא היא אחריך, וכך יש לך יותר סיכוי לשמור את כספך. יש לבדוק את הבקשה עם חברות האשראי כי חלקן מבקשות להגיש את הנוסח במסמך שלהן, אבל חשוב לדעת שיש פתרון בזמן שמשרד החינוך עדיין בודק את הנושא".
ממשרד החינוך נמסר כי הנושא עדיין בבדיקה.