במשך שנים יצחק מיכאל ליסמן (70) שימש בשלל תפקידים בכירים בעיריית חולון, הוא היה חבר בצוות שהקים את מסלול גולדה, תיאטרון חולון, היכל הטוטו ומתחם לה פארק, שימש כסגן מנכ"ל העירייה, מנהל מחלקת הספורט, ויצא לפנסיה לאחר שניהל את מינהלת פארק פרס עם רשימת חלומות.
"בראש הצ'ק ליסט שלי היה לכתוב ספר שירים, תמיד כתבתי למגירה וזה היה חלום ישן", הוא מספר, "אבל לקראת היציאה לפנסיה התחלתי לכתוב גם סיפורים קצרים וממש הרגשתי כמו דג בים. לאחד הסיפורים קרתה 'תאונה', הנחתי אותו כמו בצק לתפוח אבל הוא גדל וגדל והרגשתי שהוא זקוק לעור, בשר ועצמות, להפוך למשהו גדול יותר".
1 צפייה בגלריה
ליסמן וספרו
ליסמן וספרו
ליסמן וספרו
(צילום פרטי)
קראו גם:
הסיפור הקצר הפך לרומן ביכורים בשם "סיפור שמתחיל בכנרת" שליסמן הוציא לאחרונה בהוצאת ספרי ניב ועל הדרך חיבר אותו לחברים ישנים, "פתחתי הד סטארט כדי להוציא את הספר לאור, היעד היה 30 אלף שקל ולהפתעתי גייסתי 32 אלף שקל", הוא מספר בהתרגשות. "הייתי משוכנע שרק משפחתי וחבריי יירתמו אבל כשזה הופץ קיבלתי המון תמיכה מכל מיני מעגלים, עובדי עירייה, עובדי החברה לבילוי ובידור, חברים מהצבא ואפילו בוס שלא פגשתי 40 שנה. זה היה ממש מרגש לקבל מכולם תמיכה ואהבה".
הספר עוסק באהבה בין ערבי ליהודייה, לא חששת לכתוב על נושא שנוי במחלוקת?
"כל סופר משלב את האג'נדה האישית שלו ואני אדם שמאוד מאמין בדו־קיום. האם סבי וסבתי הפולנים העלו בדעתם שאנשא לאישה תימנייה? בוודאי שלא, אבל היום זה מקובל. יוצאי אתיופיה וצברים מתאהבים ומקימים משפחות והערבוב הזה חשוב ומקסים בעיניי. אבל הסיפור לא עוסק בהבדלים אלא באהבה מטורפת. זה ספר עם עלילה מותחת ואני נרגש לקבל עליו כל כך הרבה פידבקים חיוביים".