המאבק הארצי בתשלומי הורים מקבל נוכחות דומיננטית בחולון בהובלת המשמר החברתי, שמספק מענה ותמיכה להורים שמבקשים לקחת בו חלק. במסגרת הדרישה להימנע מתשלומי רשות החליטו במשמר לפנות לסיוע משפטי ולהוציא מכתב למינהל החינוך בדרישה לחדול מהתניית רישום ילדים למוסדות חינוך בעיר בנתינת פרטי כרטיס אשראי.
את הדרישה העלו חברי המשמר החברתי כבר בשנה שעברה. הם פנו בנושא למספר גורמים, אך כשההורים הבינו כי הם מחויבים להעביר את פרטי כרטיס האשראי שלהם על מנת לרשום את ילדיהם למוסדות החינוך בעיר באמצעות אתר האינטרנט, הם העדיפו לוותר.
"קיבלנו פניות רבות מהורים שנאלצו למסור פרטי אשראי", מסבירה יו"ר המשמר החברתי, ליאורה פור. "חלקם ביצעו הכחשת עסקה וזוכו על ידי העירייה, אך יש להפסיק את הדרישה לאלתר".
1 צפייה בגלריה
(כרטיס אשראי | צילום אילוסטרציה: Pixabay)
הפעם החליטו במשמר לפעול מראש, לפני פתיחת ההרשמה למוסדות החינוך באתר העירוני. עו"ד הרן רייכמן מ'הקליניקה למשפט ומדיניות חינוך', שמלווה את המאבק הארצי בתשלומי הורים, שלח מכתב לעיריית חולון בו הוא דורש את הפסקת "הפרקטיקה הפסולה", לשון המכתב, בו נטען כי בעבר גילו הורים חיובים שנעשו בכרטיסי האשראי מבלי לקבל את אישורם, כאשר הכוונה היא לתשלומי רשות שאותם ההורים לא רצו לשלם.
"יודגש כי הוראת חוזר המנכ"ל קובעת בפירוש כי 'תשלומי הרשות הם בגדר רשות בלבד... ואין להתנות מתן שירות אחד במתן שירות אחר'. כלומר, לא ייתכן מצב בו רשות מקומית תקבע בנוהלי הרישום מסירת פרטי כרטיס אשראי כתנאי לרישום הילדים, וגרוע מכך - לאחר מכן תחייב את ההורים בתשלומי רשות", לשון המכתב.
מעיריית חולון נמסר: "מאחר שמדובר בהליך גבייה חדש עלו קשיים ותקלות, כגון פרטי אשראי. לאור האמור הוחלט שלא ליישם הליך זה ברישום לשנה הקרובה".