ועד עובדי רשת קהילה ופנאי הכריזו על חידוש סכסוך עבודה וטוענים כי בזמן שמנהלים בכירים חוזרים לעבודה במשרה חלקית ומשכורות שמנות, דווקא העובדים הזוטרים נשארים מאחורה בחל"ת. עוד לטענתם, חלקם אף מתבקשים לעבוד ללא תשלום בטענה כי עליהם מוטלת האחריות לשמור על יציבות הרשת.
1 צפייה בגלריה
הרשת חזרה לעבוד, חלק מהעובדים נשארו בבית
הרשת חזרה לעבוד, חלק מהעובדים נשארו בבית
הרשת חזרה לעבוד, חלק מהעובדים נשארו בבית
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
עם תחילת משבר הקורונה הוציאו החברות העירוניות אלפי עובדים לחל"ת. מאז הן חוזרות לפעילות באופן הדרגתי ובהתאם משיבות עובדים לתפקידם. למרות זאת, מאות עובדים עדיין לא שבו לעבודתם ונאלצים לחיות בדוחק, חלקם מקצבת אבטלה ואחרים, עובדים שעתיים, כמעט ולא מקבלים קצבה.
ועד העובדים של החברה מטפל בפניות הרבות והכריז על חידוש סכסוך העבודה, בדרישה להשיב עובדים לפעילות. בוועד טוענים כי מאז שמנכ"לית הרשת נעדרת מסיבות אישיות, בולט חוסר המנהיגות ונראה כי הרשת מתנהלת באופן לא מאורגן וכי החברה מסתירה מהם לכאורהמידע.
חברי הוועד מאשימים את מנהלי הרשת בכך שהם דורשים מעובדים לעבוד מהבית בתקופת החל"ת בטענה כי הרשת עלולה לקרוס ולעובדים לא יהיה לאן לחזור. "אנו מקבלים פניות על שיחות לגבי שינויים ארגוניים שהרשת מבצעת באופן חד-צדדי", אומר הוועד. "כשאתם מספרים כי התפקיד שביצעתם טרום יציאתכם לחל"ת נמסר לעובד אחר ללא ידיעתכם וכמובן ללא הסכמתכם. פניות של מנהלים שלכם בבקשה לעבוד מהבית תוך כדי תקופת החל"ת, כדי לסייע לרשת לשקם את התחום שהיה באחריותכם בטענה שאחרת: 'לא יהיה לכם לאן לחזור'. עובדים שבמהלך תקופת החל"ת הובטח להם על ידי מנהליהם שהם יוחזרו לתפקידם מיד עם פתיחת המסגרת אליה הם שייכים, ובפועל המסגרות נפתחו והם ממשיכים להישאר בבית", מאשימים חברי הוועד שטוענים כי עובדים בכירים חזרו לעבודה ב- 30 אחוז משרה במשכורת ששווה שני עובדים זוטרים. זאת למרות שבמסגרות החינוך השונות קיים מחסור בכח אדם.
"הרשת שמשמשת זרועה ביצועית של עיריית חולון ואחראית על הפעלת מאות מסגרות מטעמה לטובת תושבי העיר ורווחתם, לא יכולה לאחר כל כך הרבה חודשי משבר להמשיך לדשדש ולא לתת פתרונות ראויים לתפעול נכון ומותאם למשבר הנוכחי. בוודאי לא להשאיר כל כך הרבה עובדים ללא כיוון וללא תקווה", מוסיפים חברי הוועד.

רשת קהילה ופנאי: "מתמודדים עם מציאות חדשה"

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "רווחת עובדי הרשת עומדת בראש מעייניה של הנהלת הרשת ובראייה זו פעלה הרשת לאורך כל השנים. הנהלת הרשת חתמה על הסכם קיבוצי לטובת העובדים ועומדת בתנאיו לאורך כל הדרך. עד היום הוועד היה מעורב בכל החלטה שהתקבלה, וכך נמשיך.
"רשת קהילה ופנאי הנה עמותה ללא כוונת רווחה אשר כשאר הארגונים החברתיים בתקופה זו, מתמודדת עם מציאות חדשה שנכפתה עליה בעקבות משבר הקורונה, אשר הביאה להפסדים כספיים כבדים ולהתמודדות עם אתגרים קשים ומורכבים.
"הרשת חזרה בהיקף פעילות נמוך מאוד ובהתאם לצורך ולהיתכנות הכלכלית מחזירה את העובדים מהחל"ת. עד היום חזרו לעבודה למעלה מ- 1,000 עובדים ואנו מקווים כי עם הזמן נוכל להחזיר עוד עובדים. יש לציין כי לחלק מהעובדים ומחברי הוועד הוצע לחזור לעבודתם, בהתאם להיקף הפעילות הנדרש בימים אלה, אך הם סירבו ואנו כיבדנו את החלטתם.
בימים אלה מכינה הרשת תהליך התייעלות מקיף שכמובן יוצג לוועד, ההחלטות תתקבלנה בשיקול דעת ובחשיבה על טובת העובדים. אנו מצרים על כך כי בימים כאלה ועד העובדים בוחר לצאת כנגד הרשת במקום לתמוך ברשת על מנת שתוכל להמשיך להתקיים ולהיות הבית שהיא עבור כל עובדי הרשת ותושבי העיר. הרשת כולה תקווה כי וועד העובדים יגלה הבנה, סבלנות ושיתוף פעולה עם הרשת בעת קשה זו, ומאמינה כי בדרך זו של הדדיות והבנה נוכל לחזור לשגרה מהר יותר.