"אני המום מהיחס של העירייה שלי במצב כל כך מורכב וקשה". כך אמר השבוע אב לילד נכה, הלומד בגן ילדים בסמוך לרחוב חלץ בחולון. כל זאת לאחר שקיבל קנס בסך 250 שקל כשהשאיר את רכבו במקום להעלאת והורדת תלמידים, על אף שברשותו תו נכה.
1 צפייה בגלריה
"אין לי אופציה אחרת"
"אין לי אופציה אחרת"
"אין לי אופציה אחרת"
(המחשה: shutterstock)
האב החליט לערער על הדוח, ובבית המשפט טענה העירייה שהאיש עזב את רכבו והדבר אסור בשטח שמיועד להעלאת והורדת תלמידים. להגנתו הסביר האב כי לאדם בעל תו נכה מותר לחנות במקום אסור, למעט שלושה מקומות אסורים, שאיזור העלאת והורדת נוסעים אינו נמנה עימם. העירייה לא ויתרה ואף טענה בתגובה כי היא מעוניינת להכפיל את הקנס ל־500 שקל, אך השופט פסק כי למרות שהוא מרשיע את האב הוא מפחית בשל הנסיבות המורכבות את הקנס ל־100 שקל.
למרות ההקלה, האב נשאר אובד עצות, כיוון שהוא עדיין נדרש להביא את ילדו לגן בכל בוקר ובשטח אין מקומות חניה קרובים.
"למה לי תו נכה אם לא מתחשבים במצבנו?", אמר האב לאחר הקראת פסק הדין. "כל עוד אני לא מפריע לתנועה אין שום סיבה לקנוס אותי. עצירת הרכב נעשית ליד מדרכה סמוכה כי הגן נמצא בתוך פארק. אין לי אופציה אחרת. אני לא יכול לחנות רחוק ולהתחיל לצעוד עם הילד. העירייה מדברת על הזכות לדרך בטוחה, האם הבן שלי לא זכאי לזכות הזאת? תגובת העירייה והרצון שלה לכפל קנס זאת אטימות שגובלת בציניות ואני המום מהיחס של העירייה שלי במצב כל כך מורכב וקשה".
מעיריית חולון נמסר: "התושב נקנס בגין העמדת כלי רכבו בניגוד לתמרור, ואף הורשע בית המשפט. בגין הנסיבות בית המשפט הפחית את גובה הקנס ל־100 שקל".