בשנייה אחת החיים כמעט והשתנו לנצח בבית משפחת גלזר בחולון. בזכות אמה, בת 17 בלבד, ניצלו חייו של אביה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר גלוזמן, בני, קרן ואמה גלזר
ד"ר גלוזמן, בני, קרן ואמה גלזר
ד"ר גלוזמן, בני, קרן ואמה גלזר. הצילה את חיי אביה
(צילום: דוברות וולפסון)

הילדה שהצילה את אבא


"הרגשתי לחץ מטורף בחזה, בהתחלה חשבתי שמדובר בכלל בהתקף חרדה, אבל הכאב לא נרגש אלא נעשה חזק יותר ויותר עד שהוא פשוט הכריע אותי. לא חוויתי אף פעם כאב כזה", כך מתאר בני גלזר (48) תושב שכונת רסקו בחולון את הרגע האיום ביותר בחייו. הוא עדיין לא ידע שחווה דום לב פתאומי שכמעט והרג אותו.
"אמה הייתה אמורה לצאת לאימון, ודווקא ביום הזה, מכל הימים, היא החליטה להישאר בבית ולנוח", מספרת האם קרן ומדגישה: "זו ההחלטה שבדיעבד הצילה את חייו של אבא שלה".

קראו גם:

אמה, בת 17 בלבד, אמנם עברה מספר שיעורי החייאה ועזרה ראשונה בבית הספר 'אורט חולון' שבו היא לומדת, והיא גם מתנדבת במד"א, אבל היא מעולם לא תיארה לעצמה שאת ההחייאה הראשונה שלה היא תבצע על אביה.
אמה, מה קרה באותם רגעים?
"הייתי בבית עם אמא שלי ואחותי הקטנה. אמא שלי לא ממש ידעה מה לעשות, ואני בהתחלה נכנסתי ללחץ ולפניקה אבל תוך רגע קצר הצלחתי להתעשת על עצמי ופשוט התחלתי החייאה אחרי שבדקתי לו את הדופק".

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון. חייו של בני ניצלו בזכות בתו
(צילום: דוברות וולפסון)

"זה מה שהציל את חייו"


בני הובהל לבית החולים וולפסון, שם צונתר על ידי ד"ר יורי גלוזמן, מנהל טיפול נמרץ לב, וחייו ניצלו, אבל אין ספק שמי ששיחקה את התפקיד המרכזי בהצלת אביה הייתה אמה.
"ברור שבזכות הטיפול הראשוני שקיבלו בביתו, גדלו סיכוייו של בני לשרוד. עצם העובדה שבתו בת ה-17 העניקה לו עזרה ראשונה בבית וביצעה פעולות החייאה באופן מיידי, זה בעצם מה שהציל את חייו", אומר ד"ר גלוזמן.
בעקבות האירוע המטלטל שעברו, יזמו בני המשפחה מיזם חשובה וערכו בביתם קורס עזרה ראשונה מטעם מגן דוד אדום. "האירוע של בני רק הדגיש לנו כמה חשוב לדעת להגיש עזרה ראשונה בכל מקום ובכל זמן", מסבירה קרן.
האירוע הוביל גם לתפנית משמעותית בחייה של אמה: "אפילו שהתקבלתי לתפקיד במודיעין בצה"ל, מיד לאחר ההחייאה כבר ידעתי מה הייעוד שלי ומה אני רוצה - ופניתי לצה"ל בבקשה לשנות את תפקידי לפארמדיקית".