רותם אביטל (39) הגיעה לבדיקה שגרתית במהלך ההריון יחד עם בן זוגה תומאס. היא לא תיארה כי תוך דקות ספורות תובהל בדחיפות לניתוח חירום שיציל את חייה וחיי תינוקה.
3 צפייה בגלריה
רותם ובן זוגה תומס עם התינוק וד״ר אמיר אבו-עביד
רותם ובן זוגה תומס עם התינוק וד״ר אמיר אבו-עביד
רותם ובן זוגה תומס עם התינוק וד״ר אמיר אבו-עביד
(צילום: באדיבות המרכז הרפואי וולפסון)
"הכל התחיל לאחר בדיקה שגרתית במרפאה, שבה המליצו לי לבצע מוניטור משום שהעובר היה קטן יחסית", היא משחזרת. "בתור מישהי בהריון בסיכון, לא התרגשתי משום שאני רגילה לאזעקות שווא". אלא שהפעם הייתה זו אזעקת אמת.

קראו גם:

״רותם הגיעה למרפאה לביקורת שגרתית בשבוע 37 חלק ממעקב ההיריון, עם הגעתה חוברה למוניטור עוברי. זיהיתי מיד כי הדופק העוברי נמוך (בריקארדי) וכי מדובר בסיטואציה מסכנת חיים עבור העובר", מספר ד״ר אמיר אבו-עביד מספר ומוסיף: "במצבים מסוג זה כל דקה היא קריטית, הבנתי שצריך לפעול מהר. היינו במרחק של מספר קילומטרים מביה״ח, הזמנתי צוות מד״א בדחיפות ובמקביל עידכנתי את מנהל חדר לידה בביה''ח וולפסון על המקרה״.
ד"ר איליה קליינר, מנהל חדרי לידה ויולדות במרכז הרפואי וולפסון, היה זה שקיבל את שיחת הטלפון הבהולה ומיד החל להכין את חדר הלידה. "מיד הבנו כי מדובר ברגעים קריטיים עבור היולדת ועוברה וכי כל דקה היא גורלית מאחר ואין לדעת מה משך הזמן בו העובר נמצא במצוקה. מרגע הגעתה, ביצענו יחד עם הצוות הערכה מהירה והחלטנו על ביצוע ניתוח קיסרי בהול", הוא מספר.
בתוך 9 דקות בלבד מרגע הגעתה של רותם למרכז הרפואי וולפסון, הרופאים ניתחו ויילדו אותה בהצלחה.

3 צפייה בגלריה
רותם ותומס עם ד״ר אמיר אבו-עביד
רותם ותומס עם ד״ר אמיר אבו-עביד
רותם ותומס עם ד״ר קליינר
(צילום: באדיבות וולפסון)

רותם, מה את יודעת על מה שקרה שם?
"לאחר הלידה נאמר לי כי חבל הטבור היה מלופף ארבע פעמים סביב צווארו של העובר. זו הייתה סיטואציה מסוכנת מאוד והדופק של העובר היה נמוך מאוד. אין לי ספק כי העיתוי היה קריטי, והערנות של רופאי וולפסון יחד עם התזמון הנכון היא זו שהצילה את התינוק".
"למרות שדמיינתי שהלידה שלי תראה אחרת, אני אסירת תודה על התזמון והאופן שבו הדברים הסתדרו. אני מודה מקרב לב לצוותים הרפואיים שטיפלו בי במסירות ודאגו לתת יחס אישי ומרגיע, הצוות היה מקסים ולא יכולתי לבקש יחס טוב יותר", מוסיפה רותם בחיוך רגע לפני ששוחררה לביתה עם התינוק.

3 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)

"התזמון של הלידה היה בגדר נס, המסר שלנו להורים לפני לידה הוא לסמוך על הצוותים הרפואיים, ולנקוט במשנה זהירות במידת הצורך. וכמובן שחשוב להירגע ולהרפות מהשליטה בתהליך, ובסוף – הכל מסתדר" סיכם תומאס, האב הטרי.
פרופ׳ ערן ויינר, מנהל מחלקת נשים ויולדות בוולפסון: ״המיילדות נדרשת תמיד עירנות ומקצועיות כדי להביא תוצאה מושלמת גם כאשר העובר במצוקה. במקרה של רותם, עירנות ומקצועיות של ד"ר אבו עביד, תקשורת ומוכנות של חדר לידה בניהולו של ד"ר קליינר, בשילוב של מהירות ויעילות - הביאו לתוצאה מושלמת גם בנתוני פתיחה קשים. מחמאות לצוות על העירנות וברכות לזוג כמובן״.