ארתור לזרב (32) החולה במחלה הנדירה הנטיגטון, הגשים חלום ונמצא בימים אלו בארה"ב, לשם יצא יחד עם חברים בזכות תרומות הציבור במסגרת מבצע לגיוס המונים.
5 צפייה בגלריה
ארתור לזרב
ארתור לזרב
"זו זכות להכיר כל כך הרבה אנשים טובים". ארתור לזרב
(צילום: פרטי)
סיפורו של לזרוב פורסם לראשונה במיינט. לזרב (32) טיפל באמו, שחלתה במחלה והלכה לעולמה בגיל 54, גם בזמן שלחם בסיירת גבעתי במבצע צוק איתן, ובהמשך חלה בעצמו במחלה.
בשנה האחרונה הוביל את מאבקם של החולים למען הכנסת התרופה אוסטדו לסל התרופות. התרופה אינה מרפאה את החולים במחלה הקשה אבל מטפלת בהצלחה בהפחתה משמעותית ועקבית בתופעה לוואי של המחלה, בעיקר של תנועות לא רצוניות ביידים וברגליים שמובילות להפרעה בכל תחומי החיים.

5 צפייה בגלריה
ארתור לזרב
ארתור לזרב
"פק"ל קפה, ארוחת צהריים ונהרות של אהבת חינם". לזרב וחברים
(צילום: פרטי)

כבר בתחילת המאבק הודיע לזרוב כי ברגע שיהפוך לסיעודי הוא ייסע לשוויץ לעבור המתת חסד. לאחר שהמאבק שלו להכללת התרופה בסך התרופות הצליח והוא החל לקבל את אותה תרופה, מצבו של לזרב השתפר ויש הקלה בתסמינים. לאחרונה הוא אף חזר לפעול במסגרת תנועת 'אחרי', לעידוד גיוס לצה"ל, בה פעל לפני שחלה.
לפני מספר חודשים פתח ארתור במבצע לגיוס המונים, כדי להגשים חלום ולנסוע לטיול ברחבי ארה"ב. בקשתו פורסמה במיינט קריות וב"ידיעות המפרץ" ובתוך זמן קצר, הסכום שנקבע כיעד לגיוס הושג. בסביבתו ביקשו להודות לעיתון שסייע במאבקים להכליל את התרופה בסל, ובהשגת המימון להגשמת חלומו.

5 צפייה בגלריה
ארתור לזרב
ארתור לזרב
"אושר צרוף". ארתור לזרב בביקורו בארה"ב
(צילום: פרטי)

במהלך הטיול, באזור לוס אנג'לס שמעו מספר ישראלים שחיים שם את סיפורו המיוחד של ארתור והחליטו להגשים לו חלום. הם בילו איתו חמש שעות, של "אושר צרוף" כהגדרתם, וביקרו איתו בשדה תעופה שם ראה מסוקים, מטוסי קרב וגם עלה ל-4 טיסות מעל העיר. "פק"ל קפה, ארוחת צהריים ונהרות של אהבת חינם. לא יודע איך להכיל את כל זה, אבל החיוך שלו שווה הכל", כתב אחד המארחים.

5 צפייה בגלריה
ארתור לזרב
ארתור לזרב
"תודה רבה רבה לכל טייסי המסוקים שלקחו אותי למקום שאף אדם לא היה קודם". לזרב
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

5 צפייה בגלריה
ארתור לזרב
ארתור לזרב
"היה יום פשוט מיוחד במינו". לזרב
(צילום: פרטי)

ערב החג פרסם לזרב בעמוד הפייסבוק שלו שורה של תמונות מהטיול ואף הודה לכל אלו שתרמו לו: "התחלה של הגשמת חלומות שמרגישה לא אמיתית בזכות כל כך הרבה אנשים טובים שתרמו לי ב-הד סטרט. בזכות אח יקר שעוזר לקשור נעליים כשאני לא מצליח וצוחק עליי כשאני נופל. זה שיש לי זכות להכיר כל כך הרבה אנשים טובים. היום הזה היה הוכחה נוספת לכך. היה יום פשוט מיוחד במינו, תודה רבה רבה לכל טייסי המסוקים שלקחו אותי למקום שאף אדם לא היה קודם".