מרגש: לאחר לידה שקטה בשבוע 39 החליטה לינוי הירשפלד לעבור תיקון וביקשה מאותה מיילדת שליוותה אותה ליילד אותה בהריון השני. בין הצירים לתפילות היא גם הספיקה לערוך הפרשת חלה עם הרבנית שלה "החדר היה מלא באנרגיות טובות ונשים שלא נתנו לי להיכנע לכאב".
1 צפייה בגלריה
הנשים לאחר הלידה
הנשים לאחר הלידה
הנשים לאחר הלידה
(צילום: באדיבות המצולמות)
השבוע לינוי הירשפלד (27) חגגה ברית לבנה רפאל, אבל הדרך לא היתה קלה "אני עוברת 'מסע' כבר חמש שנים עם הרבנית שלי, מיכל פרץ, מבת ים שמלווה אותי ונשים נוספות. לפני כשנה וחצי הייתי בהריון, הגעתי למיון יולדות בוולפסון ושלחו אותי הביתה, כשחזרתי בערב לתינוק כבר לא היה דופק. הרבנית שלחה אותי למיילדת דינה אורן שיילדה גם אותה והיא סייעה לי בלידה שקטה, זה לא היה קל היו הרבה רגעי קושי ושבר, אבל הרבנית תמיד חיזקה אותי שהתיקון קרוב".
ואכן בשבוע שעבר הירשפלד, המיילדת והרבנית פרץ זכו לחוויה מתקנת "הגעתי לבדיקה שגרתית אצל ד"ר ערן וינר בוולפסון, הייתי רק בשבוע 39 אבל בגלל שאני מוגדרת כהריון בסיכון היו לי ביקורים קבועים. כשהייתי שם הודיעו לי שאני נכנסת ללידה ומיד התקשרתי לרבנית, היא הבטיחה לי, לאימי ולחמתי שתעשה הכל כדי להיות איתנו ואכן זה הסתדר. היה ברור לי שאני שוב רוצה את דינה איתי, היא אישה עם נשמה ענקית ורציתי שיחד נסגור מעגל".
רוב הנשים היו נלחצות ומפחדות להיכנס ללידה לאחר מה שהירשפלד חוותה, אבל נראה שהיולדת הצעירה מסרבת להכניס עצב לליבה "בכל פעם שאמרתי 'איי' הרבנית אמרה לי לצחוק ולחייך, גם היא וגם דינה לא נתנו לי להישבר" כשנראה שהלידה לא מתקדמת הרבנית פרץ, שידועה כמחזירה בתשובה בבת ים, מעלה רעיון יצירתי "אני תמיד עושה הפרשות חלה, לזיווג, לפריון ובוודאי ללידה בריאה. כשיש אמונה זה מרגיע את הגוף. תוך כמה דקות האימהות רצו להביא מצרכים ועשינו הפרשת חלה בחדר לידה, לינוי לשה בין ציר לציר וכולנו הרגשנו את הקדושה. פתאום הלידה התחילה להתקדם ודינה שהבטיחה שתישאר גם אחרי שעות העבודה היתה המומה מהמהירות שהכל קורה".
גם צוות בית החולים לא נשאר אדיש לחוויה, רופאים ואחיות נכנסו לבקש ברכה ולצפות ביולדת האמיצה וזמן קצר לאחר סיום הפרשת החלה היא ילדה תינוק בריא ומתוק "זה הי מסע מדהים, אני לא יודעת איך הייתי עוברת אותו ללא אמונה" מסכמת הירשפלד לאחר הברית "התפללתי שהוא ייוולד בכח שבט כי זה מסמל כח, הרגשתי שהפרשת החלה חיזקה לי את הנפש והרוח, הגישה החיובית של הרבנית ושל המיילדת הרגיעה אותי ובסופו של דבר זאת היתה חוויה מתקנת לכל הנשים החזקות שהיו איתי בחדר".