הזיהום בפה שגרם כמעט לשיתוק: רונן לב ארי בן ה-51 חשב במשך חודש ימים שבכלל נתפס לו שריר בצוואר - אבל משהכאבים לא חלפו והוא לא הצליח ליישר את צווארו כלל הוא פנה ליחידת ניתוחי עמוד שדרה בית חולים מאיר, שם התברר שהוא סובל מזיהום נדיר שכילה חוליות בצווארו.
2 צפייה בגלריה
רונן לב ארי. זיהום נדיר
רונן לב ארי. זיהום נדיר
רונן לב ארי. זיהום נדיר
(צילום: פרטי)
לדברי הצוות הרפואי שטיפל בו במסירות, החשש הגדול במקרה כזה הוא מפגיעה חמורה בחוט השדרה שתגרום לשיתוק הגפיים העליונות והתחתונות. אם הזיהום אינו נשלט, זה אף עלול להיגמר במוות. בשלב הראשון בוצעה לרונן מתיחה של הצוואר באמצעות מתקן חיצוני שחובר מצד אחד לגולגולת ומצד שני למשקולות שהורכבו מאחורי מיטתו, לאחר מכן נערך ניתוח מורכב בזכותו ניצל עמוד השדרה ונמנע שיתוק של הגפיים.

2 צפייה בגלריה
עבר ניתוח מורכב
עבר ניתוח מורכב
עבר ניתוח מורכב
(צילום: בית חולים מאיר)

ד"ר יונתן קוך, רופא בכיר במערך האורתופדי בבית החולים: "זיהומים מובילים בדרך כלל לחום, לעלייה במדדי דלקת ולתמונה קלינית סוערת יותר", הוא אומר. "כל אלו לא היו במקרה הזה. חשוב לדעת שכל עיוות בעמוד השדרה, כל כאב שנמשך יותר מחודש, כל חולשת שרירים וכל קושי במתן שתן הם סימני אזהרה המחייבים בדיקה רפואית מיידית".

קראו גם:

ד"ר יצחק אנגל, מנהל היחידה לעמוד שדרה במאיר: "חיברנו לגולגולת שלו מתקן שהיה מחובר גם למשקולות, מה שגרם לצוואר להימתח ולהתיישר", הוא מסביר. "באמצעות הפרוצדורה הזו הצלחנו לקבל חזרה ציר צווארי תקין, שאיפשר לנו לצאת לניתוח מורכב שבו הוסר מה שנותר מהחוליה האכולה בלי להסיר חוליות סמוכות. לאחר מכן ביצענו קיבוע אחורי של החוליות על מנת למנוע חוסר יציבות של האזור".
ד"ר יובל ברוך, רופא בכיר ביחידה, הוסיף: "בתרביות של לב ארי ראינו שצמח אצלו חיידק שמתפתח בדרך כלל בחלל הפה. ייתכן שמקור הזיהום שממנו הוא סבל, היה בחלל הפה או בסינוסים".